Quote from Guest on 26 May 2008, 12:00Ni som under året siktar på en tid på maran precis under 3.10, vad har Ni för personbästa på milen resp halvmaran?
(Anledningen till min undran är att jag på en liten formtest häromdagen drog till med 42.20 på milen på träning, utan att gå för fullt elle
Ni som under året siktar på en tid på maran precis under 3.10, vad har Ni för personbästa på milen resp halvmaran?
(Anledningen till min undran är att jag på en liten formtest häromdagen drog till med 42.20 på milen på träning, utan att gå för fullt elle
Quote from Tony Olsson on 26 May 2008, 12:10Förra året sprang jag maran strax under 3.10 och då hade jag låga 37 min på Hässelbyloppet (10K). Förhållandena under maran var usla (alldeles för varmt) medan de var nästintill perfekta på Hässelbyloppet.
Avgörande för om du kommer klara det är att du i
Förra året sprang jag maran strax under 3.10 och då hade jag låga 37 min på Hässelbyloppet (10K). Förhållandena under maran var usla (alldeles för varmt) medan de var nästintill perfekta på Hässelbyloppet.
Avgörande för om du kommer klara det är att du i
Quote from Johan T on 26 May 2008, 12:59Första gången jag sprang under 3:10 (3:09 år 2004), gjorde jag strax under 39 min på milen (Midnattsloppet).
Första gången jag sprang under 3:10 (3:09 år 2004), gjorde jag strax under 39 min på milen (Midnattsloppet).
Quote from Funbeat user on 26 May 2008, 13:10Hej!
Du kan alltid använda Mcmillans running Calculator
http://www.mcmillanrunning.com/Running%20University/Article%201/mcmillanrunningcalculator.htmSedan har jag hittat en annan konverteringsformel (Det var någon i en tråd på Puls som refererade till
Hej!
Du kan alltid använda Mcmillans running Calculator
http://www.mcmillanrunning.com/Running%20University/Article%201/mcmillanrunningcalculator.htm
Sedan har jag hittat en annan konverteringsformel (Det var någon i en tråd på Puls som refererade till
Quote from Funbeat user on 26 May 2008, 13:12>det jag har märkt är att om man tar en tid på en ganska kort sträcka och använder denna tid för att se vad man kan prestera på en mycket längre distans och vice versa så stämmer det inte alls speciellt bra
Jag håller med dig!
Det är inte alls samma sa
>det jag har märkt är att om man tar en tid på en ganska kort sträcka och använder denna tid för att se vad man kan prestera på en mycket längre distans och vice versa så stämmer det inte alls speciellt bra
Jag håller med dig!
Det är inte alls samma sa
Quote from Funbeat user on 26 May 2008, 13:38Håller med fullständigt. Långdistanslöpning och snabbdistanslöpning är väldigt långt ifrån varandra. Man blir inte uthållig av att träna snabbdistans och man blir inte snabb av att träna långdistans. Ska båda komponenterna funka på en mara måste man träna
Håller med fullständigt. Långdistanslöpning och snabbdistanslöpning är väldigt långt ifrån varandra. Man blir inte uthållig av att träna snabbdistans och man blir inte snabb av att träna långdistans. Ska båda komponenterna funka på en mara måste man träna
Quote from Johan T on 26 May 2008, 14:31De flesta som tränar för maratonlopp tränar väl en del snabbdistans också. Jag tror att de som sprungit maraton på en viss tid i de flesta fall kan göra en miltid någorlunda enligt de omräkningstabeller som finns. Omvänt är nog mera osäkert.
De flesta som tränar för maratonlopp tränar väl en del snabbdistans också. Jag tror att de som sprungit maraton på en viss tid i de flesta fall kan göra en miltid någorlunda enligt de omräkningstabeller som finns. Omvänt är nog mera osäkert.
Quote from Funbeat user on 26 May 2008, 14:53Man kanske kan tolka omräkningstabellerna som att om man vill vara helt allround och satsa lika mycket på alla distanser så bör man prestera enligt tabellen. Om man t.ex. springer långa distanser långsammare än tabellen anger så är man relativt sett för d
Man kanske kan tolka omräkningstabellerna som att om man vill vara helt allround och satsa lika mycket på alla distanser så bör man prestera enligt tabellen. Om man t.ex. springer långa distanser långsammare än tabellen anger så är man relativt sett för d
Quote from Funbeat user on 26 May 2008, 14:53Jonas: Alla gör inte det (tränar snabbdistans alltså) och DÅ är det svårt att få sprutt under fötterna på milen. Vad jag menade var att det inte går att ligga och nöta mil efter mil i samma lugna marantempo och sedan tro att man kan göra en bra tid på mil
Jonas: Alla gör inte det (tränar snabbdistans alltså) och DÅ är det svårt att få sprutt under fötterna på milen. Vad jag menade var att det inte går att ligga och nöta mil efter mil i samma lugna marantempo och sedan tro att man kan göra en bra tid på mil
Quote from Elias Engqvist on 26 May 2008, 15:07Va? Finns det ingen garanti? Vilken skitsport 🙂
Va? Finns det ingen garanti? Vilken skitsport 🙂