Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Enligt de flesta tabeller så skulle jag ju absolut kunna ha målsättningen att gå under 3.10 (om man bortser från alla andra viktiga parametrar). Men jag har ändå lite svårt att tro på det.

Fortfarande nyfiken på eventuella spännvidden, just för att det

Jag tror nog att kapaciteten på milen ger ganska osäkra siffror på maran. Man bör utgå från sträckor som ligger närmare varandra som halvmara.

Jag jämför med den längsta distansen jag har en hyfsad tid på (där jag alltså sprungit på lite). 25 km är det för mej. Fast det blir ganska lika resultat om jag skriver in min milfart också.

Då ska du få ett svar ur verkligheten då. 🙂 När jag var i bra form sprang jag maran på dubbla halvmaratiden + 6 minuter. Prickade Daniels tabeller nästan på sekunden från 5 km upp till Maraton den säsongen såg jag senare.

Skumt. För mig så blir felet åt ett annat håll än jag trott. Jag är snabbare på milen än på maran, relativt tabellvärdena, trots att jag nsätan bara tränar långsam lågpuls.

Mitt PB på milen är 41 min, vilket ger 3.10 på maran enligt tabellerna. Tre vecko

Lustigt. Jag har väldigt lika tider som Anders L. Milen på ca 43 och maran på 3:45

Men nu litar jag på tabellen. Jag sprang 12k på 50 förra helgen vilket ska ge 3:11 på maran på lördag, Pb med 30minuter:D

Vilken av tabellerna har ni bestämt er för att lita på?

Man ska inte lita på tabeller, man ska lita på sig själv. 🙂 Vet man med sig att man inte har så hög mängdträning eller inte skött långpassen så kommer man tappa betydligt mer än tabellernas värden.

Jag springer milen på ca 39 min, halvmara på ca 1,29.
Men båda mina försök att springa maraton på 3,10 har slutat men att mina ben har tagit helt slut vid ca 25 km på grund av fusk med distansträningen, dom blev som trästockar och krampade gång på gång. S

Jag siktar på under 3.10. Jag har gjort HM på 1.28 i år (liten besvikelse) och 5 km på 18.41. Har ingen aktuell 10 km tid. Däremot har jag gjort 3.13 på maran i höstas och har aldrig tränat hårdare än senaste halvåret med mkt mängd och många långpass.

Ty