Quote from Funbeat user on 27 May 2008, 10:47Många tabeller verkar stämma bättre ju mer vältränad man är. Studenterna har en tabell som många tycker är mer pålitlig för icke-elitlöpare:
http://www.studenterna.nu/TRANING/OmvandTab.asp
Enligt den ska t.ex. 43 minuter på milen motsvara 3.40 på maran.
Många tabeller verkar stämma bättre ju mer vältränad man är. Studenterna har en tabell som många tycker är mer pålitlig för icke-elitlöpare:
http://www.studenterna.nu/TRANING/OmvandTab.asp
Enligt den ska t.ex. 43 minuter på milen motsvara 3.40 på maran.
Quote from Jonny Persson on 27 May 2008, 10:49Tabellerna utgår från att man är fullt tränad för den längre distansen man ska tävla på. Studenternas tabell utgår mer för hur verkligheten ser ut. 🙂
Tabellerna utgår från att man är fullt tränad för den längre distansen man ska tävla på. Studenternas tabell utgår mer för hur verkligheten ser ut. 🙂
Quote from Funbeat user on 27 May 2008, 11:51Fast den där var ju inte så hjälpsam för oss om inte kommit under timmen på milen ...
Fast den där var ju inte så hjälpsam för oss om inte kommit under timmen på milen ...
Quote from Funbeat user on 27 May 2008, 12:08Så då stämmer Studenternas tabell dåligt på dig Mackan! 😀
Så då stämmer Studenternas tabell dåligt på dig Mackan! 😀
Quote from Jonny Persson on 27 May 2008, 13:08Jag tycker personligen att Studenternas tabell är kass... (H)
Jag tycker personligen att Studenternas tabell är kass... (H)
Quote from Funbeat user on 27 May 2008, 16:24Att tabellerna stämmer så bra på dig Herr Nilsson beror ju bara på att du är så långsam på korta distanser och aldrig kör några snabba intervaller! 😉 Fast 2.44 på maran imponerar ännu mer på mig idag, när jag gjort några misslyckade försök, än vad det g
Att tabellerna stämmer så bra på dig Herr Nilsson beror ju bara på att du är så långsam på korta distanser och aldrig kör några snabba intervaller! 😉 Fast 2.44 på maran imponerar ännu mer på mig idag, när jag gjort några misslyckade försök, än vad det g
Quote from Jonny Persson on 27 May 2008, 16:45Det var en trevlig överraskning att se lite input från Gärdsback. Som naturligtvis har en poäng i det han säger.
Kan tilläggas att jag vägrar bara de snabba intervallerna för att bevisa att de inte behövs för att springa halvsnabbt på maran. 😉 Men det
Det var en trevlig överraskning att se lite input från Gärdsback. Som naturligtvis har en poäng i det han säger.
Kan tilläggas att jag vägrar bara de snabba intervallerna för att bevisa att de inte behövs för att springa halvsnabbt på maran. 😉 Men det