Quote from Funbeat user on 26 May 2008, 15:11Dax för en skrivelse kanske? 😉
Dax för en skrivelse kanske? 😉
Quote from Funbeat user on 26 May 2008, 15:1240 min på milen; då kan du klara 3:10 på maran. Allt hänger på om du orkar hela vägen. Just den dagen maran går.
Förberedelserna och hur du disponerar krafterna avgör detta. Och väder och vind förstås.
40 min på milen; då kan du klara 3:10 på maran. Allt hänger på om du orkar hela vägen. Just den dagen maran går.
Förberedelserna och hur du disponerar krafterna avgör detta. Och väder och vind förstås.
Quote from Johan T on 26 May 2008, 15:21Fia-Lotta: Visst har du rätt i det. Det jag menade var att maratonlöparen vill ju ha ”sprutt under benen” på maratonloppet och tränar därför (inte alla men de flesta) kortare pass i överfart.
Den som satsar på milen som längst har däremot ingen större nyt
Fia-Lotta: Visst har du rätt i det. Det jag menade var att maratonlöparen vill ju ha ”sprutt under benen” på maratonloppet och tränar därför (inte alla men de flesta) kortare pass i överfart.
Den som satsar på milen som längst har däremot ingen större nyt
Quote from Funbeat user on 26 May 2008, 16:33Läser nyfiket svaren, tackar för dem förresten!
Just svårigheten att förutsäga en tiden på maran utifrån te.x. mil- eller halvmara gör att jag är nyfiken på hur personbästanivån sprider sig.
I alla fall så tillhör jag dem som tycker att ett millopp är
Läser nyfiket svaren, tackar för dem förresten!
Just svårigheten att förutsäga en tiden på maran utifrån te.x. mil- eller halvmara gör att jag är nyfiken på hur personbästanivån sprider sig.
I alla fall så tillhör jag dem som tycker att ett millopp är
Quote from Funbeat user on 26 May 2008, 19:04Klart du ska tro på dig själv Niko! Friskt vågat - hälften vunnet! 😀
Jag satsar också mot stärnorna på maran - då kanske jag når trädtopparna...
Kör på och lycka till (t+)
Klart du ska tro på dig själv Niko! Friskt vågat - hälften vunnet! 😀
Jag satsar också mot stärnorna på maran - då kanske jag når trädtopparna...
Kör på och lycka till (t+)
Quote from Funbeat user on 26 May 2008, 19:05Fick ett tips inför min första mara att ta ½ maratiden * 2 + 30min, men som alla säger det är mycket det beror på.
Fick ett tips inför min första mara att ta ½ maratiden * 2 + 30min, men som alla säger det är mycket det beror på.
Quote from Elias Engqvist on 26 May 2008, 19:32Här har ni alla formler som ni nånsin önskat er och några till...
http://www.runningforfitness.org/calc/rp.php
Här har ni alla formler som ni nånsin önskat er och några till...
http://www.runningforfitness.org/calc/rp.php
Quote from Funbeat user on 26 May 2008, 20:16Intressant, men ingen stämmer på mej. 🙁
Intressant, men ingen stämmer på mej. 🙁
Quote from Funbeat user on 26 May 2008, 20:55Och jag hoppas att det stämmer på mej! 🙂
Och jag hoppas att det stämmer på mej! 🙂
Quote from Funbeat user on 26 May 2008, 21:20Oh, det vore ju roligt om det stämde!
Oh, det vore ju roligt om det stämde!