Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag blev lite ot eftersom jag inte läste orginalinlägget ordentligt.

Angående att starta på marathon 2012 eller inte skulle jag vilja säga att det beror på vad som motiverar dig.

Om det är den utmaningen som hägrar och kan få dig att hålla i din tränin

Har du tränat i tre månader allaredan, tycker jag inte att det ska vara några större problem att träna upp dig till ett maraton till hösten. Och självklart till 2012.

Flera här skriver om att man ska testa på att springa åtminstone 30 km. Jag anser att h

Jag är övertygad att ens upplevelse av av maran blir ljusår bättre om man redan upplevt den tunga perioden som kommer efter 3 timmars löpning.
Att behöva uppleva det för första gången under sin första mara är allt annat är kul. Bättre då att ha det övers

Eftersom denna diskussionen redan spårat ur och TS har fått svar på sin fråga så fortsätter jag med långpassens "vara och icke vara".

Jag börjar bli skraj inför maran, mina längsta löppass i år har varit 25km (har gjort 3 st och ett gäng till över 20).

Ja, du kommer ha nytta av det och ja, löpning skiljer sig markant ifrån cyklingen ;).

Det går väl utmärkt att ta något långpass till innan Sthlm marathon, men det kommer knappast att göra någon stor skillnad annat än mentalt.

Ja, belastningen skiljer sig åt. Men jag skulle vlilja påstå att en stor del av det hela sitter i skallen. Du har bra nytta av att veta hur du reagerar när du anstränger dig i flera timmar, det kommer toppar och dalar, det är skönt att veta att man kommer

"Långpass bör och ska vara grenspecifikt" - 10 budorden

Oskar: Jag håller med dig i sak MEN visst har han nytta av de längre cykelpassen. Det är klart att det är bra att kroppen är van att jobba länge även om det är fel gren. Men det kan bli väldigt stumma och krampande ben på slutdelen utan de riktiga långpas

Jag är fortfarande med i tråden och tar in nya erfarenheter! ös på bara!
Jag var ute och försökte mig på 4 km igår och det var jobbigt som satan! (för att uttrycka det milt...) Jag visste sen innan att det skulle vara enorm skillnad mellan att springa ute

Madeleine: Jag vet inte om jag är ett bra exempel men jag tog upp löpningen i feb 2010 efter ett skadeuppehåll och började då med lugn jogg i 2km. Jag har sen dess tränad målmedvetet mot först Lidingöloppet 30km förra hösten och nu Stockholm Marathon.
Jag