Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMaraton
You need to log in to create posts and topics.

Lycka till.

Sprang 2005. Marathon är en mäktig sträcka. 30 km är ok men dom sista 12 är tunga.

Hej!
Jag planerar att springa Stockholm Maraton om kroppen håller för träningen. Har hängt på ett träningsprogram på marathon.se. Det funkar för mig att ha nån som bestämmer hur jag ska lägga upp träningeng. Programmet börjar den 6 december men jag tjuvst

Tack för jättebra tips! Jag ska köra igång enligt träningsprogam så snart jag fått en smärre åkomma åtgärdad och kan snöra på mig springskorna!
- Det här ska bli KUL!

Jag sprang år 2001 då det var rekordvarmt (27 grader i skuggan). Var då relativt otränad om man jämför med min status just nu. Upplevde loppet som väldigt tungt efter 25km.

Tror att du får ut mest av loppet om du kan förbereda dig och träna så bra som mö

Hej!

Jag håller med ovanstående inlägg i att förberedelserna är väldigt viktiga, du bör lägga in längre pass då och då(20-25 km) i din regelbundna träning, det gjorde iallafall jag.

Hejsan! Jag har heller aldrig sprungit ett maraton utan kortare lopp på 10 km men nu har jag anmält mig till New York maran i november nästa år och det känns mycket mer motiverande att ge sig ut att springa nu när man har en riktigt utmaning att se fram e

Oj va coolt! New York marathon lär ju vara riktigt riktigt skoj! Är det svårt att få plats?

Vad jag vet, har inte kollat upp det jättenoga, så är det hyfsat lätt att få plats härifrån Sverige, under förutsättning att man bokar sig via de som arrangerar löparresor dit (tex Springtime och SRRC) och att man är ute i god tid. Jag vet att det ialla f

Låter spännande.

Fast det är klart, man skulle ju kunna börja med stockholms mara. (När knäna tillåter så, kanske till våren).

Jag ska läsa mer på sajten!!

Är nu tillbaka här på funbeat, efter en tids frånvaro. (Tyckte inte att det kändes meningsfullt att skriva in "skadad" varje dag...)
Har varit skadad sedan mitten av november och är nyopererad. Börjar smyga igång med träning igen under kommande vecka, ko