Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMaraton
You need to log in to create posts and topics.

Ok. Jag ska tala med familjens överhuvud om att investera ytterligare lite pengar i min "gubbångestsysselsättning".

Kanske en sån där från Clasohlson. De verkar ju ha ett vettigt pris.

Det skojjiga ar att pulsklockan faktiskt tar hansyn till dagsformen - man har hogre puls for samma anstrangning om man ar sliten eller har en infektion i kroppen.

Pulsen ar ocksa mycket starkare korrelerad till den upplevda anstrangningen an nagon annan

Men de dar klockorna fran Claes Olsson eller Sigma ar ganska opalitliga, Jag hade en Sigma som hade totalt obegripligt anvandargranssnitt och dessutom inte hade sa bra precision. Innan och efter Sigman har jag hart Polar, som fungerar mycket battre.

Jag bor i söderort (björkhagen) och undrar om det finns någon som vill hänga med på långpass på söndagar.

Jag kör 20 km på 100-120 minuter och ökar en kilometer varje vecka.

Har aldrig sprungit med någon förut men läser att det är peppande i olika rön.

Idag fick jag höra en intressant sak... Nämligen att man kan gå i löp-skola.. Nån som gjort det? Man får lära sig tekniken hur man gör när man springer. Det lät rätt vettigt. När jag springer så häver jag mig fram så att det ska vara över, utan att tänka

Det finns ju en löpteknik som är bra för kroppen och massor som är dåliga. jag har fått lära om mitt löpsteg hos naprapat för att få bort mina knäproblem.

Idealet är att springa med fötterna i färdriktningen (inte utåt eller inåt med tårna), pendla med a

WOW!!!det där lät verkligen som ett lite för stort mål för mig... Men häftigt att höra att det verkligen funkar. Ska ta med mig tekniken nästa gång ja springer. Tack för alla tips.

Jag instämmer! Wow Daniel!

Det där lät ju som något som jag skulle kunna klara av också! Vet inte om jag har ambitionen med en mara men bara att springa en mil eller två vore fantastiskt!

Färdiga program för nybörjare och proffs för distanser som Tjejmilen och Stockholmsmaran finns på http://www.marathon.se

De kör dock med en liten gammal teknik som säger massor av mil i kubik hela tiden ger resultat. det stämmer inte riktigt längre. Vila

Tack, Daniel, för den utförliga beskrivningen av hur man ska på ett smart sätt öka träningen till långdistans. Det tar jag till mig.
Har anmält mig till halvmaran i Malmö 8-e april och börjat träna förra veckan. Sprang 7 km på 45 minuter, det blir 9,6 km