Quote from Funbeat user on 4 December 2008, 08:27Öhh, nu råkade jag visst gå in på mig själv som exempel, men min åsikt att programen är lite för lätta (iaf för 3h) gäller fortfarande, även om man kör flitigt med långpass. Som flera andra också antydigt är 60-80km vid de "tunga" veckorna lite klent för
Öhh, nu råkade jag visst gå in på mig själv som exempel, men min åsikt att programen är lite för lätta (iaf för 3h) gäller fortfarande, även om man kör flitigt med långpass. Som flera andra också antydigt är 60-80km vid de "tunga" veckorna lite klent för
Quote from Funbeat user on 4 December 2008, 08:52Det som jag tycker är utmärkande för Szalkais program är att han inte lägger in en massa "skräpmil" samt att han har en hel del intervallpass med relativt korta intervaller (för att vara ett maraprogram). Och det är ju ett koncept som han tror på och själ
Det som jag tycker är utmärkande för Szalkais program är att han inte lägger in en massa "skräpmil" samt att han har en hel del intervallpass med relativt korta intervaller (för att vara ett maraprogram). Och det är ju ett koncept som han tror på och själ
Quote from Funbeat user on 4 December 2008, 08:54Men Markus, har du provat att följa 3:00-programmet slaviskt då? Då skulle du kanske komma under 3 timmar.
Mitt intryck jag fått av dig här är att du inte tränar för maraton (enbart) utan håller på med ungefär allt samtidigt? 😉
Då inbillar iaf jag mig at
Men Markus, har du provat att följa 3:00-programmet slaviskt då? Då skulle du kanske komma under 3 timmar.
Mitt intryck jag fått av dig här är att du inte tränar för maraton (enbart) utan håller på med ungefär allt samtidigt? 😉
Då inbillar iaf jag mig at
Quote from Funbeat user on 4 December 2008, 09:30Jag är egentligen ingen förespråkare av såkallade "skräpmil" utan snarare av tempo, men snackar vi marathon då är det ju nästan 100% uthållighet det handlar om och förmågan att pressa upp högt tempo är nästan betydelselös. Då tror jag det behöver samlas e
Jag är egentligen ingen förespråkare av såkallade "skräpmil" utan snarare av tempo, men snackar vi marathon då är det ju nästan 100% uthållighet det handlar om och förmågan att pressa upp högt tempo är nästan betydelselös. Då tror jag det behöver samlas e
Quote from Lars Breström on 4 December 2008, 09:52Markus, det förvånar mig att du springer 24km i 4:00 tempo på träning men inte klarar 42km under 3 timmar på tävling (vilket är ett tempo på 4:26)
Vad händer under loppet? Stannar du och fikar efter varje mil? 😉
Markus, det förvånar mig att du springer 24km i 4:00 tempo på träning men inte klarar 42km under 3 timmar på tävling (vilket är ett tempo på 4:26)
Vad händer under loppet? Stannar du och fikar efter varje mil? 😉
Quote from Funbeat user on 4 December 2008, 10:03Jodå, jag är också förvånad! Vad som händer under loppet? 😀 Tja, ok fart första 1-2 milen, sen tröttnar benen och efter 30km är det bara jogging som återstår. Detta upplägg känns numera som en återkommande tradition... (#)
Jodå, jag är också förvånad! Vad som händer under loppet? 😀 Tja, ok fart första 1-2 milen, sen tröttnar benen och efter 30km är det bara jogging som återstår. Detta upplägg känns numera som en återkommande tradition... (#)
Quote from Camilla Höög on 4 December 2008, 10:20Det saknas långa långpass. Om kroppen är van vid distansen så bör den hålla hela vägen. Det är i alla fall så jag resonerar 🙂
Det saknas långa långpass. Om kroppen är van vid distansen så bör den hålla hela vägen. Det är i alla fall så jag resonerar 🙂
Quote from Funbeat user on 4 December 2008, 10:58*Pust* Mjo... så är det väl. Fast jag körde inte så mkt långa långpass inför de där 2:58, så jag tycker inte det borde vara så märkvärdigt att upprepa bedriften. Nu kör jag väl inte heller så mkt långpass och särskilt inte långa, men bättre än 2006 är det
*Pust* Mjo... så är det väl. Fast jag körde inte så mkt långa långpass inför de där 2:58, så jag tycker inte det borde vara så märkvärdigt att upprepa bedriften. Nu kör jag väl inte heller så mkt långpass och särskilt inte långa, men bättre än 2006 är det
Quote from Jonny Persson on 4 December 2008, 11:022006 kanske du inte startade första kilometern mot en sluttid på 2.40 heller...
2006 kanske du inte startade första kilometern mot en sluttid på 2.40 heller...
Quote from Funbeat user on 4 December 2008, 11:11Njaäe, förvisso inte, men de tre första km mot 2:48 (4:00/km), vilket då bara var 5s/km långsammare än halvmarafart. 2:40-öppningen var annars i Sthlm 2007, i år gick det trögt från start och jag hade faktiskt inte bättre än 4:05-fart inledningsvis, dvs t
Njaäe, förvisso inte, men de tre första km mot 2:48 (4:00/km), vilket då bara var 5s/km långsammare än halvmarafart. 2:40-öppningen var annars i Sthlm 2007, i år gick det trögt från start och jag hade faktiskt inte bättre än 4:05-fart inledningsvis, dvs t