Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det är så många skämt som flashar förbi nu, jag kan inte välja... 😀

Angående det Mackan skrev, jag tränade ju några månader med TSM 4:30-gruppen förra året innan jag ruttnade och hoppade av. Är inte ett dugg förvånad om folk inte klarade den tid de valt att träna för. Tongångarna var typ att det var ju bra att vi sprang s

Jag tänker göra en egen mix av 3:30-programmet och 4:00-programmet.

3:30-programmet har många veckor med 5 löppass/vecka och det tycker jag är lite för mycket eftersom jag vill träna annat också. 4:00-programmet har lite för långsamma tider för min smak.

Jag körde efter 4h programmet förra året men fick problem med lite småskador och valde att hoppa av det.

I år kommer jag köra på ett egenkomponerat program men som kommer efterlikna 3:30 programmet med pulsering men längre långpass i början (då jag redan

Äh dubbelpost.

Jag gör som Szalkai sa på föreläsningen. Tar ett snabbt program 3.30 och sen kan jag plocka bort en del pass om jag känner mig sliten. Det är ju hur enkelt och suveränt somhelst. 4 pass i veckan räcker för mig också.

Tycker det verkar som att Szalkai i alla fall har med sig mycket respekt. Tycker att man måste känna sig för. Färdiga schabloner till program har fördelar, det förenklar. Dessutom träna i grupp, fair enough. Men det måste finnas olika metoder att nå resul

Hoppar tillbaka till det jag skrev förut - om olika träningsprogram för killar och tjejer.

Ja, jag hävdar fortfarande att om en medelkille springer maran på t.ex 4 timmar så behöver en medeltjej träna mer än killen för att klara av att springa på samma t

Varför inte fråga honom direkt? 🙂 (email)

Han är ju utbildad idrottslärare så jag skulle tro att han är vettig nog att köra en medelvariant, dvs. tänkt utifrån en jämn fördelning av kvinnor och män (alltså inget "killprogram", som bygger på normal manl

Nu har jag iofs mest tittat på 3h-programet, men om de andra har liknande drag tycker jag det är för lite mängd. Även för män alltså, kvinnor skulle ju behöva ännu mer mängd för att klara samma tid. Generellt för lite och för lätt träning. Jag tycker allt