Quote from Guest on 26 July 2010, 22:39Hej, jag brukar nästan alltid under kolhydratsuppladningar samt under hårdare träningsperioder få problem med magen. Någon som har några tipps på vad man kan äta för att få i sig det man behöver. En vanlig dag förbränner jag ca 4000 kcal.
Tränar mestadel
Hej, jag brukar nästan alltid under kolhydratsuppladningar samt under hårdare träningsperioder få problem med magen. Någon som har några tipps på vad man kan äta för att få i sig det man behöver. En vanlig dag förbränner jag ca 4000 kcal.
Tränar mestadel
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 22:49Jag har samma problem typ, för mig funkar det med mindre socker, mindre av viss typ av kolhydrater, typ vitt bröd, pasta, potatis, vitt ris, detta har gett mig stora förbättringar med min mage.
Dyrare kolhydrater är dom jag mår bäst på, typ grönsaker, li
Jag har samma problem typ, för mig funkar det med mindre socker, mindre av viss typ av kolhydrater, typ vitt bröd, pasta, potatis, vitt ris, detta har gett mig stora förbättringar med min mage.
Dyrare kolhydrater är dom jag mår bäst på, typ grönsaker, li
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 08:09Jag hade en bedrövlig löparmage fram tills dess jag bytte grovt bröd mot havregrynsgröt.
Jag hade en bedrövlig löparmage fram tills dess jag bytte grovt bröd mot havregrynsgröt.
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 10:22Undvik allt som heter fullkorn och fibrer
Undvik allt som heter fullkorn och fibrer
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 10:48Är det inte så att havregrynsgröt innehåller vattenlösliga kostfibrer som därmed inte retar tarmepitelcellerna?
Är det inte så att havregrynsgröt innehåller vattenlösliga kostfibrer som därmed inte retar tarmepitelcellerna?
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 11:01Varför ska man undvika fullkorn och kostfibrer då? Det är väll trots allt de långsamma kolhydraterna dvs oftast fulkornsprodukter som lagras best iform av glyckogen i lever och muskler. De snabba kolhydraterna går väll bara rakt ut i tuntarmen och ut i bl
Varför ska man undvika fullkorn och kostfibrer då? Det är väll trots allt de långsamma kolhydraterna dvs oftast fulkornsprodukter som lagras best iform av glyckogen i lever och muskler. De snabba kolhydraterna går väll bara rakt ut i tuntarmen och ut i bl
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 11:10Christian, Mikael och Lars delar ju med sig av sådant som funkar för dem, men det är inte säkert att det funkar för alla.. Just vad gäller magen känns det lite som om påståendet "det enda som är säkert är att inget är säkert" stämmer rätt bra.
Jag känner
Christian, Mikael och Lars delar ju med sig av sådant som funkar för dem, men det är inte säkert att det funkar för alla.. Just vad gäller magen känns det lite som om påståendet "det enda som är säkert är att inget är säkert" stämmer rätt bra.
Jag känner
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 11:21Mitt tips bygger på frågeställandet och på erfarenhet från ultralöpning. Om man en normal dag förbränner 4000 kcal och undrar vad man ska äta under hårdare träningspass (då man kanske kommer upp i 6000 - 8000 kcal per dag?) så känns det inte optimalt att
Mitt tips bygger på frågeställandet och på erfarenhet från ultralöpning. Om man en normal dag förbränner 4000 kcal och undrar vad man ska äta under hårdare träningspass (då man kanske kommer upp i 6000 - 8000 kcal per dag?) så känns det inte optimalt att
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 11:39Håller nog med Mikael om det där med fullkorn, bort med det. Om man normalt äter en fiberfattig kost kanske man kan må bra av att äta mer fibrer, men man kan bli ganska risig i kistan av överdrivet fibersmaskande också.
Dagens Medicin:
"Många som börjar
Håller nog med Mikael om det där med fullkorn, bort med det. Om man normalt äter en fiberfattig kost kanske man kan må bra av att äta mer fibrer, men man kan bli ganska risig i kistan av överdrivet fibersmaskande också.
Dagens Medicin:
"Många som börjar
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 11:49Intressant!
Intressant!