Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 09:23Med "Energiintensiv och snabb mat" antar jag att du menar koncentrerat socker.
- Av de vetenskapliga artiklar jag har läst skall det vara direkt motproduktivt till effektivt energiintag under långlopp.
- Av de bloggar och artiklar om långloppsdeltagare v
Med "Energiintensiv och snabb mat" antar jag att du menar koncentrerat socker.
- Av de vetenskapliga artiklar jag har läst skall det vara direkt motproduktivt till effektivt energiintag under långlopp.
- Av de bloggar och artiklar om långloppsdeltagare v
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 11:44Näe. Goda saker som kakor, mazariner (Fp D. P:s patent), russin, hamburgare med massor av god dressing& sånt. Lovar betala 30 kr för en minipåse glukosslem den dan jag ska bli världmästare 😉
Näe. Goda saker som kakor, mazariner (Fp D. P:s patent), russin, hamburgare med massor av god dressing& sånt. Lovar betala 30 kr för en minipåse glukosslem den dan jag ska bli världmästare 😉
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 14:43Nja jag vet inte riktig om jag är med dig på att stoppa i sig massa av söt saker... Men däremot håller jag abslout med på att man efter ett litet uppehål med löpningen, verkligen får igång magen...och din teori kan säkerligen stämma, med ökad tarmfunktion
Nja jag vet inte riktig om jag är med dig på att stoppa i sig massa av söt saker... Men däremot håller jag abslout med på att man efter ett litet uppehål med löpningen, verkligen får igång magen...och din teori kan säkerligen stämma, med ökad tarmfunktion
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 14:51"Många långlöpare får symtom från grovtarmen med diarré, krampartad buksmärta eller ökade gasbesvär, samt trängning till avföring under eller direkt efter löpträning.Våra kunskaper om de exakta förhållandena är här begränsade. I en studie har man visat at
"Många långlöpare får symtom från grovtarmen med diarré, krampartad buksmärta eller ökade gasbesvär, samt trängning till avföring under eller direkt efter löpträning.Våra kunskaper om de exakta förhållandena är här begränsade. I en studie har man visat at
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 14:58Intressant! I slut(ändan:-)) så bör man nog undvika alla former av uppehåll eftersom det uppebarliggen rubbar cirklarna. Vore intressant att höra hur det funkar för alla er mer seriösa som tar avsiktlig löpvila innan lopp. Ju längre lopp ju längre vila...
Intressant! I slut(ändan:-)) så bör man nog undvika alla former av uppehåll eftersom det uppebarliggen rubbar cirklarna. Vore intressant att höra hur det funkar för alla er mer seriösa som tar avsiktlig löpvila innan lopp. Ju längre lopp ju längre vila...
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 17:41Mycket intressant!
Mycket intressant!
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 08:08Snälla, lägg INTE upp den där vidriga bilden på löparen som bajsat på sig...
Snälla, lägg INTE upp den där vidriga bilden på löparen som bajsat på sig...
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 15:21+1 på Pär
+1 på Pär
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 21:46Börjar så smått börja fundera (oroa?) mig för Sth 1/2-mara och funderar på att inte ta nån löpvila alls just för risken att tvingas lägga en sträng inför publik. Mikrolax innan eller?
Håller också helt med Per, riktigt smaklöst att lägga ut såna bilder.
Börjar så smått börja fundera (oroa?) mig för Sth 1/2-mara och funderar på att inte ta nån löpvila alls just för risken att tvingas lägga en sträng inför publik. Mikrolax innan eller?
Håller också helt med Per, riktigt smaklöst att lägga ut såna bilder.
Quote from Funbeat user on 1 August 2010, 22:07Då kan jag bjuda på en aningens mindre smaklös länk: http://www.sportviminns.se/enqvistare.asp
Då kan jag bjuda på en aningens mindre smaklös länk: http://www.sportviminns.se/enqvistare.asp