Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMat bra för magen...
You need to log in to create posts and topics.

Jag skrev inte att man ska äta massor med fibrer, utan att det kan vara en idé att faktiskt hålla koll på vad man äter och vilken kost som ger vilka besvär.

I samma artikel som Annica länkar till står det också, "Det finns naturligtvis positiva effekter

Sicken tur jag haft.

Har nog försökt med fullkorn + fibrer. Fullkomligt fel för min del.
Jag litar mer på gammaldags kost.

Har väl haft magproblem 5 gånger senaste 40 åren.

Jo, jag vet inte om jag missuppfattade Tommys första inlägg men jag trodde som så att han normalt inte har problem med magen under sina 4000 kcal-dagar, men att han får det vid uppladdning inför hårdare träningsperioder då han kolhydratladdar.

Min rekom

Detta verkar fungera
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/cykel/article7518557.ab

Mycket intressant det ni säger, och det är inget jag inte misstänkt innan. Men hur ska man då göra? om man vill äta mycket långsamma kolhydrater, men inte stoppa i sig förmycket fibrer? Och när vet man att man får i sig just för mycket och inte för lite?

Beskriv dina magproblem. Är det smärtor, lös mage, knytningar eller gas i magen?

Är du mag expert Micke kan du får analysera min mage me, jag kan få riktigt magknip och då måste jag bajsa, det är aldrig löst utan helt vanligt, efter det mår jag alltid bra, i bland räcker det med att jag fiser 20 gånger men oftast måste jag bajsa och d

Mina största magproblem är uppblåsthet och gasig mage?
Går oftast över om man tar en löptur utomhus i sin ensamhet och fiser ut allting.

Vad gör man åt detta. Mindre fibrer skulle kanske kunna vara en ideè men då har man ju problemet med alltför snabba

Om du vill få i dig fler kalorier, varför inte öka fettmängden?

Gaser i magen pekar mer mot laktosintolerans, glutenkänslighet, för mycket fibrer eller stress. Magknip drabbar oftare löpare som försöker överleva längre lopp på enbart sportdryck och kemikalier.

Vad är det annars för fel på snabba kolhydrater? Der är