Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tack för den tabellen, måste testa och se var man ligger nu eller på söndag och hur man förbättrar sig, tack!

Kul att se tabellen, jag tror att jag nätt och jämnt kvalificerar som genomsnittlig elitidrottare! (V)

Jag förstår att 3 km inte är mer än hyfsat på en viss nivå, men om det är "excellent" för träningsentusiaster så kan det inte vara många % av befolknin

kul med den där tabellen 🙂

när jag gjorde coopertestet i arméns sommarkurs år 2006 var det däremot en bana på 2,5 km som skulle springas så snabbt som möjligt. De sa att soldaternas tider var under 8 minuter för killar och under 9 minuter för tjejer.

På K1 under lumpen skulle vi klara 3 km i Lilljansskogen på tretton minuter.
Det var perfekt, tretton minuter blankt på första försöket.
Vi var fem-sex grabbar som bedrev löpträning på varje fysträning medan befälen spelade fotboll med de andra.

Löpträni

Tack för så mycket bra info i tråden, och vad bra med tabell! Något har jag missat dock: vad är MET?

Något som förvånar mig lite är den enorma skillnaden mellan "Athlete" och "Excellent"-nivåerna. Vad menas då med en "Fitness Enthusiast"? Bara folk som m

"Jag menar, som fyrtioåring fattar jag ju själv att jag aldrig kommer att klassa som "Athlete" "

Fredrika, varför skulle du inte kunna komma till den nivån? Evy Palm var 47 år gammal när hon sprang halvmaran på 1.12. Jag tror inte på att sätta upp för sn

Verkar som att det finns olika typer av Coopertestet, eller så bara att folk uppfattar den olika? Jag har gjort ett Coopertest, med tri-laget, och då skulle vi springa 3000m på tid.

Men de här verkade ju roligare, med en tabell! Men ja var nog liiite tr

MET = metabolic equivalent,

ungefär energiförbrukning/syreförbrukning, äh, jag kass på att förklara så här är en länk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Metabolic_equivalent

Det finns många olika varianter av Coopertest, och alla varianter har sina egna tabeller. Jag tror att det som beskrivs ovan är det ursprungliga Coopertestet, men jag har också sett test där man ska springa 2, 2 1/2 och 3 km på tid. Att springa en viss st

Marcus, tack! Precis den spark i baken jag behövde idag 🙂