Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tur man hade häst.

Japp. själv hade jag bara apostlahästarna och/eller järnhästen, den på två hjul du vet.

Vänligen

P.

Hej Pontus och Ralf.

Avseende "Karvonens formel" så framgår det inta av Ralfs beskrivning att det är "dagsvilopulsen" som man bör nyttja. Det är då man gör den stora vinningen som jag ser det. Att man tränar på rätt nivå gentemot dagsformen. Sen finns de

Är det nån som vet hur mycket värdet från Coper-testet avviker från det verkliga VO2max-värdet?

Det går inte att säga. Det är individuellt.

Hej Jens.

"Är det nån som vet hur mycket värdet från Coper-testet avviker från det verkliga VO2max-värdet?"

Jag tror inte heller att det finns någon sådan uppgift. Men efter som båda är ett maxtest så borde det rimligen inte skilja så förskräckligt myck

Tänkte mer om någon med tillgång till tillräckligt mycket data bemödat sig att ta fram ett konfidensintervall, typ att med 99% sannolikhet avviker VO2max-värdet från Coper-testet som mest med x ml/kg/min från det sanna värdet.
Vore intressant att veta hur

>Är det nån som vet hur mycket värdet från Coper-testet avviker från det verkliga VO2max-värdet?

Jag fick 43,2 ml/Kg/min på tröskeltestet på cykel hos Mattias på Activitus.
Sen räknade jag på ett Coopertest och fick ett teorestiskt värde på 45,1.
På mej

Jag har inte gjort mitt riktiga konditionstest än men jag gjorde ett 6-minuterstest på testcykel på mässan och jämfört med coopertestet jag gjorde skilde det massor - 33 på mitt egna lilla coopertest och 57 på Åstrandtestet på cykel. Kan det verkligen ski

"Är det nån som vet hur mycket värdet från Coper-testet avviker från det verkliga VO2max-värdet?"

Nej, det vet jag inte om det finns, men jag har goda möjligheter att ta reda på det om jag kommer ihåg.

För egen del fick jag 54ml/kg enligt tabellen här,