Quote from Funbeat user on 29 January 2008, 20:22Tur man hade häst.
Tur man hade häst.
Quote from Funbeat user on 29 January 2008, 20:29Japp. själv hade jag bara apostlahästarna och/eller järnhästen, den på två hjul du vet.
Vänligen
P.
Japp. själv hade jag bara apostlahästarna och/eller järnhästen, den på två hjul du vet.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 29 January 2008, 20:39Hej Pontus och Ralf.
Avseende "Karvonens formel" så framgår det inta av Ralfs beskrivning att det är "dagsvilopulsen" som man bör nyttja. Det är då man gör den stora vinningen som jag ser det. Att man tränar på rätt nivå gentemot dagsformen. Sen finns de
Hej Pontus och Ralf.
Avseende "Karvonens formel" så framgår det inta av Ralfs beskrivning att det är "dagsvilopulsen" som man bör nyttja. Det är då man gör den stora vinningen som jag ser det. Att man tränar på rätt nivå gentemot dagsformen. Sen finns de
Quote from Funbeat user on 31 January 2008, 09:32Är det nån som vet hur mycket värdet från Coper-testet avviker från det verkliga VO2max-värdet?
Är det nån som vet hur mycket värdet från Coper-testet avviker från det verkliga VO2max-värdet?
Quote from ellen olsson on 31 January 2008, 19:22Det går inte att säga. Det är individuellt.
Det går inte att säga. Det är individuellt.
Quote from Funbeat user on 31 January 2008, 21:56Hej Jens.
"Är det nån som vet hur mycket värdet från Coper-testet avviker från det verkliga VO2max-värdet?"
Jag tror inte heller att det finns någon sådan uppgift. Men efter som båda är ett maxtest så borde det rimligen inte skilja så förskräckligt myck
Hej Jens.
"Är det nån som vet hur mycket värdet från Coper-testet avviker från det verkliga VO2max-värdet?"
Jag tror inte heller att det finns någon sådan uppgift. Men efter som båda är ett maxtest så borde det rimligen inte skilja så förskräckligt myck
Quote from Funbeat user on 31 January 2008, 22:18Tänkte mer om någon med tillgång till tillräckligt mycket data bemödat sig att ta fram ett konfidensintervall, typ att med 99% sannolikhet avviker VO2max-värdet från Coper-testet som mest med x ml/kg/min från det sanna värdet.
Vore intressant att veta hur
Tänkte mer om någon med tillgång till tillräckligt mycket data bemödat sig att ta fram ett konfidensintervall, typ att med 99% sannolikhet avviker VO2max-värdet från Coper-testet som mest med x ml/kg/min från det sanna värdet.
Vore intressant att veta hur
Quote from Zsuzsi Zsédely on 1 February 2008, 22:32>Är det nån som vet hur mycket värdet från Coper-testet avviker från det verkliga VO2max-värdet?
Jag fick 43,2 ml/Kg/min på tröskeltestet på cykel hos Mattias på Activitus.
Sen räknade jag på ett Coopertest och fick ett teorestiskt värde på 45,1.
På mej
>Är det nån som vet hur mycket värdet från Coper-testet avviker från det verkliga VO2max-värdet?
Jag fick 43,2 ml/Kg/min på tröskeltestet på cykel hos Mattias på Activitus.
Sen räknade jag på ett Coopertest och fick ett teorestiskt värde på 45,1.
På mej
Quote from Funbeat user on 2 February 2008, 14:55Jag har inte gjort mitt riktiga konditionstest än men jag gjorde ett 6-minuterstest på testcykel på mässan och jämfört med coopertestet jag gjorde skilde det massor - 33 på mitt egna lilla coopertest och 57 på Åstrandtestet på cykel. Kan det verkligen ski
Jag har inte gjort mitt riktiga konditionstest än men jag gjorde ett 6-minuterstest på testcykel på mässan och jämfört med coopertestet jag gjorde skilde det massor - 33 på mitt egna lilla coopertest och 57 på Åstrandtestet på cykel. Kan det verkligen ski
Quote from Funbeat user on 2 February 2008, 16:40"Är det nån som vet hur mycket värdet från Coper-testet avviker från det verkliga VO2max-värdet?"
Nej, det vet jag inte om det finns, men jag har goda möjligheter att ta reda på det om jag kommer ihåg.
För egen del fick jag 54ml/kg enligt tabellen här,
Nej, det vet jag inte om det finns, men jag har goda möjligheter att ta reda på det om jag kommer ihåg.
För egen del fick jag 54ml/kg enligt tabellen här,