Quote from Guest on 5 November 2007, 21:58Är något av detta möjligt?
Har ju varit med om att vältränade flämtat, tyckt det varit jobbigt fast pulsen inte varit så hög. Även det motsatta, en granne tränade typ 5 slag under sin beräknade Maxpuls - under hela passet, kände sig inte slut eller så..ba
Är något av detta möjligt?
Har ju varit med om att vältränade flämtat, tyckt det varit jobbigt fast pulsen inte varit så hög. Även det motsatta, en granne tränade typ 5 slag under sin beräknade Maxpuls - under hela passet, kände sig inte slut eller så..ba
Quote from Funbeat user on 5 November 2007, 22:08är det bara jag som springer så länge jag orkar och går när jag blir trött?
varför all detta pulsmätnade?
är det bara jag som springer så länge jag orkar och går när jag blir trött?
varför all detta pulsmätnade?
Quote from Funbeat user on 5 November 2007, 22:15Jag är med Jessica här. Jag springer till det börjar ta emot och lugnar mej lite till det inte stramar lika mycket i vaderna. Puls? Ingen aning...
Jag är med Jessica här. Jag springer till det börjar ta emot och lugnar mej lite till det inte stramar lika mycket i vaderna. Puls? Ingen aning...
Quote from mårten jansson on 5 November 2007, 22:15Ja, Jessica, det är nog bara du. Det låter ju som ett jättekonstigt koncept. Får man inte lika mycket träning av att sitta och pilla på pulsklockan som när man är ute och springer? 😉
Ja, Jessica, det är nog bara du. Det låter ju som ett jättekonstigt koncept. Får man inte lika mycket träning av att sitta och pilla på pulsklockan som när man är ute och springer? 😉
Quote from Galderma Fritidsförening on 5 November 2007, 22:35Jag springer oftast utan att kolla vart pulsen ligger. Har lånat mammas pulsklocka nån gång men tycker bara det är jobbigt att behöva hålla sig inom en viss zon. Ska jag hålla mig till zonen så blir det jättelångsam löpning och det vill jag inte. 🙂
Jag springer oftast utan att kolla vart pulsen ligger. Har lånat mammas pulsklocka nån gång men tycker bara det är jobbigt att behöva hålla sig inom en viss zon. Ska jag hålla mig till zonen så blir det jättelångsam löpning och det vill jag inte. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 November 2007, 00:56* Kan Maxpulstest visa för låg maxpuls?
Ja, om testet utförs fel blir du trött för snabbt och orkar inte jaga upp pulsen så högt som du kanske skulle ha kunnat om pulstestet gjorts rätt.
Gör om testet, om du har möjlighet, och var noga med uppvärmninge
* Kan Maxpulstest visa för låg maxpuls?
Ja, om testet utförs fel blir du trött för snabbt och orkar inte jaga upp pulsen så högt som du kanske skulle ha kunnat om pulstestet gjorts rätt.
Gör om testet, om du har möjlighet, och var noga med uppvärmninge
Quote from Funbeat user on 6 November 2007, 08:27Jag har också gett upp tanken att bry mig om pulszoner. Springer dock med pulsklocka, mest för fartmätaren och distansmätaren. 🙂
Sprang i söndags 2 mil - upplevde det som inte alls jobbigt eftersom jag inte ens blev andfådd. När jag kom hem och kollade
Jag har också gett upp tanken att bry mig om pulszoner. Springer dock med pulsklocka, mest för fartmätaren och distansmätaren. 🙂
Sprang i söndags 2 mil - upplevde det som inte alls jobbigt eftersom jag inte ens blev andfådd. När jag kom hem och kollade
Quote from Urban Nilsson on 6 November 2007, 08:34>Eller är jag ute och cyklar?
Är det bara jag som fnissar lite när detta begrepp används bland löparfrågor?
Jag undrar vad cyklisterna själva tycker om att ett begrepp de ständigt ägnar sig åt betyder att man är fel ute 😉Har själv korrigerat mitt maxv
>Eller är jag ute och cyklar?
Är det bara jag som fnissar lite när detta begrepp används bland löparfrågor?
Jag undrar vad cyklisterna själva tycker om att ett begrepp de ständigt ägnar sig åt betyder att man är fel ute 😉
Har själv korrigerat mitt maxv
Quote from Funbeat user on 6 November 2007, 09:18Hej Daniel..
Som cyklist, numera. Så är jag ute och springer, när jag gör något "galet"
Kul va;)
P
Hej Daniel..
Som cyklist, numera. Så är jag ute och springer, när jag gör något "galet"
Kul va;)
P
Quote from Funbeat user on 6 November 2007, 09:27Hej F-L.
"Sprang i söndags 2 mil - upplevde det som inte alls jobbigt eftersom jag inte ens blev andfådd. När jag kom hem och kollade pulsklockan hade jag haft en snittpuls på 90% av maxpuls, någon gång upp mot 96%.... "
Om du gjort ett "maxtest" så ha
Hej F-L.
"Sprang i söndags 2 mil - upplevde det som inte alls jobbigt eftersom jag inte ens blev andfådd. När jag kom hem och kollade pulsklockan hade jag haft en snittpuls på 90% av maxpuls, någon gång upp mot 96%.... "
Om du gjort ett "maxtest" så ha