Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det låter väl troligt! 🙂 Jag vill hellre tro att jag inte låg så högt - hur mår annars lilla hjärtat när jag verkligen tar i. Huvva vad det får jobba......

Hej Kristina.

Är något av detta möjligt?
Har ju varit med om att vältränade flämtat, tyckt det varit jobbigt fast pulsen inte varit så hög. Även det motsatta, en granne tränade typ 5 slag under sin beräknade Maxpuls - under hela passet, kände sig inte sl

Jag vet inte om % av maxpuls säger så mycket ändå. Jag tror det är bättre att köra % av mjölksyratröskelpuls eller i relation till aeroba tröskeln. Jag tycker pulsen är ett bra hjälpmedel för att styra in träningen så att man kör rätt sorts pass. Det gäll

och sedan finns det effektmätare som är i realtid och därmed bättre att följa.

SRM, Polar CS600, Powertaps, Ergomo?

David P,

har du provat såna? Den dag jag blir bra på att cykla ska jag skaffa en sådan, verkar kanon.

Om tio år kanske man kan operera in såna i höfterna...

Har precis satt på en CS600 på crossen och ser hur klen man är i realtid.

Anders - Hur tränar man för att "kunna prestera bra fast kroppen främst går på fettförbränning vilket är viktigt för långdstans" med hjälp av klockan.

I vilka intervall ska man träna då?

Sandra,
Det gäller att träna i det intervall där man huvudsakligen arbetar aerobt, där fett till stor del fortfarande används som substrat för energiutvinning. Det finns olika sätt. I triathlonklubben kör de efter norska Intensitetstrappan som utgår från

David,
det låter spännande, du får återkomma med recension.

Recention av ovan nämnda CS600 finns på http://www.velo.se.

Jag ska köra långtest på den nu under vintern.

Jag ska bara får fart på USBporten.
Den fodrar höghastighetsUSB för överföringen av filerna.

Min dator går på metatabletter!