Quote from Catharina Brattlin on 7 November 2007, 15:05Jag har också, nästan iallafall, lagt av med pulsklocka. Detta för att jag ungefär samma "problem" som Du, Mia Fia. På mina backintervaller hamnar jag på min beräknade maxpuls (220-37=183) utan att dö, så det värdet ger jag inte mycket för. På mina långpa
Jag har också, nästan iallafall, lagt av med pulsklocka. Detta för att jag ungefär samma "problem" som Du, Mia Fia. På mina backintervaller hamnar jag på min beräknade maxpuls (220-37=183) utan att dö, så det värdet ger jag inte mycket för. På mina långpa
Quote from Funbeat user on 7 November 2007, 15:13Jag kör alltid med pulsklocka men jag har aldrig någonsin låtit den styra mig. Jag brukar ha ett mål i tidsmängd och lite hur ansträgningsgraden ska vara och sen kör jag på känsla efter det. Jag har pulsklockan enbart som en liten riktlinje och sedan när
Jag kör alltid med pulsklocka men jag har aldrig någonsin låtit den styra mig. Jag brukar ha ett mål i tidsmängd och lite hur ansträgningsgraden ska vara och sen kör jag på känsla efter det. Jag har pulsklockan enbart som en liten riktlinje och sedan när
Quote from Funbeat user on 7 November 2007, 15:14men känner du inte om den rusar?
jag blir yr om det händer
men känner du inte om den rusar?
jag blir yr om det händer
Quote from Urban Nilsson on 7 November 2007, 15:27Jag springer inte med pulsklocka men önskar att jag oftast gjorde det.
Jag springer helt sonika för snabbt allt som oftast och känner min allt för ofta utchasad efter ett pass. Jag kanske inte är så meriterad som de flesta av er andra och har helt enkelt
Jag springer inte med pulsklocka men önskar att jag oftast gjorde det.
Jag springer helt sonika för snabbt allt som oftast och känner min allt för ofta utchasad efter ett pass. Jag kanske inte är så meriterad som de flesta av er andra och har helt enkelt
Quote from Funbeat user on 7 November 2007, 15:34fast det är det här jag inte får ihop. du vet att du springer för fort och ändå fortsätter du.
känner du inte att du blir trött förens du kommer hem och då kolapsar?
eller känner du att du blir trött och fortsätter ändå för att det är så roligt?
fast det är det här jag inte får ihop. du vet att du springer för fort och ändå fortsätter du.
känner du inte att du blir trött förens du kommer hem och då kolapsar?
eller känner du att du blir trött och fortsätter ändå för att det är så roligt?
Quote from Urban Nilsson on 7 November 2007, 15:38Oftast när det är lite kvar kommer tröttheten.
Poängen är ju att på en vanlig distans ska ju tempot vara ganska lugnt så att man lätt kan köra dagen efter lika gärna. Om jag låter kroppen köra själv kommer hjärnan, förväntningarna, presigen, hoppet och a
Oftast när det är lite kvar kommer tröttheten.
Poängen är ju att på en vanlig distans ska ju tempot vara ganska lugnt så att man lätt kan köra dagen efter lika gärna. Om jag låter kroppen köra själv kommer hjärnan, förväntningarna, presigen, hoppet och a
Quote from Funbeat user on 7 November 2007, 15:42det roliga är att du har ju råkoll och är både rutinerad och duktig.
du blandar bara in hjärnan och yttre förväntningar än att erkänna att du hör kroppen 😀sådär. 5kr analys av psykiska fenomen 😉
det roliga är att du har ju råkoll och är både rutinerad och duktig.
du blandar bara in hjärnan och yttre förväntningar än att erkänna att du hör kroppen 😀
sådär. 5kr analys av psykiska fenomen 😉
Quote from Urban Nilsson on 7 November 2007, 15:44Jag har haft en pulsklocka som gick sönder (billigt skit). När jag använde den, korrigerade maxpulsen så att det stämde bättre ihop med lättpasstempot så sprang jag mycket mer effektivt och fick ut mer ur min träning. Det senaste året har jag sprungit gen
Jag har haft en pulsklocka som gick sönder (billigt skit). När jag använde den, korrigerade maxpulsen så att det stämde bättre ihop med lättpasstempot så sprang jag mycket mer effektivt och fick ut mer ur min träning. Det senaste året har jag sprungit gen
Quote from Urban Nilsson on 7 November 2007, 15:55Det som känns lätt i början på ett pass känns kanske inte lika soft efter 8k. 🙁
Det som känns lätt i början på ett pass känns kanske inte lika soft efter 8k. 🙁
Quote from Funbeat user on 7 November 2007, 15:58det ska det inte göra om jag har fattat det rätt.
jag ger mig, kan nån ge daniell en pulsklocka så han inte springer ihjäl sig.annars går mitt jobb utpå att få patinterna att lysna på sina kroppar och förstå dem.
det ska det inte göra om jag har fattat det rätt.
jag ger mig, kan nån ge daniell en pulsklocka så han inte springer ihjäl sig.
annars går mitt jobb utpå att få patinterna att lysna på sina kroppar och förstå dem.