Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej.

Per och jag har debatterat lite om det där med pulsrelaterad träning. Han kom med ett argument som är svårt att trumfa. Något i stil men "Det finns de som anser att Karvonens formel är det bästa sen Gutenberg och det finns de som anser att den är he

Jag älskar prylar - de motiverar mig till max! Fast bara om de uppmuntrar min träning...

Min pulsklocka sänkte mitt självförtroende och hädanefter lägger jag pulsbandet på hyllan. Själva klockan kan få följa med ändå, alltid bra att hålla koll på tiden

Av utmattning alltså (om det nu inte framgick...) 🙂

Jag styr inte passen med klockan - jag har kommit fram till att beräknad maxpuls inte stämmer - fast jag har helt enkelt rått ställt upp maxpulsen i klockan också iaf ... Jag använder den för planering och för att jämföra pass och veckor i efterhand, den

Jag älskar också min pulsklocka, fast mest för funktionen att den lagrar data om passet så jag kan gå inte kolla i efterhand. (L)
Under passets gång hinner jag inte kolla, och vill nog inte heller för om jag ser hur hög puls jag har/vilket tempo jag hålle

Ja Lady, det låter som en sund inställning i mina öron. Och helt klart är det ju kul
att plocka fram statistik om passet i efterhand. Har ju bara min cykeldator men kul e de o sitta med den efteråt o kolla va som eg hände när jag var ute. Jepp!

En annan sak som är hur kul som helst är jämföra pass om man kört samma slinga flera gånger. Då kan man börja se trender och mönster, som "jag blir alltid trött efter 3 kilometer, just på en specifik punkt" eller "jag går alltid ut för hårt på den här run

Jag är nog den ende som avskyr pulsklocka (ogillar bandet runt bröstet) men insett att jag behöver det under lågintensiv träning.

Jag skulle gärna ha en och testa men det är ju en djungel vad gäller att välja rätt och dessutom har jag inte ens gjort ett maxpulstest (#)

Jag skulle också vilja testa, men vad ska man välja... Det bästa vore ju att låna en ett tag, men känner ingen som har en tyvärr. Som vill bli av med den alltså.