Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMedsols eller motsols?
You need to log in to create posts and topics.

En totalt oviktig fråga, men ganska intressant. Springer ni medsols eller motsols?

När jag ger mig ut väljer jag spontant att springa en motsols-runda, oavsett var jag springer...på motionsslingan, egenkonstruerade rundor, olika orter etc.

I helgen sp

Försöker växla varv ibland. Huvudsaken jag slipper backar första två kilometrarna så benen hinner vakna till.

Jag gör likadant, springer helst samma håll och helst motsols faktiskt.
Undrar varför egentligen. Kanske högerbenet är längre eller nått, så det känns bäst att gira åt det hållet? 😉

Inte alls oviktigt...

Av någon anldening springer jag motsols på bana och medsols i mortionsspår (för det mesta)

Mitt högerben är en cm kortare än det vänstra men jag springer också nästan alltid mina rundor motsols. Samma när jag cyklar. Varför vet jag inte.

Men Vätternrundan går ju medsols och där gick det kanon så kanske man skulle börja köra sina rundor medsols

Då har det inte med benlängden att göra då alltså.

Annan teori välkomnas 🙂

Det finns ingen konsekvens i mina rundor. Medsols eller motsols beror helt på hur rundan ser ut och vad jag vill börja resp. sluta med.

Har aldrig tänkt på det tidigare, men nu inser jag att jag alltid springer motsols, speciellt på en ny bana. De jag mest springer byter jag håll på ibland men blir då helt förvirrad och kan nästan springa fel. Men kommer jag till nåt nytt så blir det mots

Alltid motsols på bana. Det bara ÄR så. Annars snubblar man på sina egna fötter. Och/eller springer långsammare intervaller. (Teori 2 och 3)

Utanför bana så är jag inte helt säker, men jag tror att jag lite oftare väljer att springa rundor motsols. Ska f

Det måste ju finnas en anledning, eller är det indoktrinering från skolan som spökar?

Man kanske alltid sprang motsols i skolan eller nått?