Quote from Funbeat user on 31 July 2008, 10:44Ang. NE-artikeln: Är det verkligen sant att högersteget på en medeldistansare skulle vara 10-15 cm längre än vänstersteget? Det låter faktiskt väldigt mycket. Hur kompenserar man det på raksträckorna? Borde inte alla se lite halta ut när de kutar då?
Ang. NE-artikeln: Är det verkligen sant att högersteget på en medeldistansare skulle vara 10-15 cm längre än vänstersteget? Det låter faktiskt väldigt mycket. Hur kompenserar man det på raksträckorna? Borde inte alla se lite halta ut när de kutar då?
Quote from Funbeat user on 31 July 2008, 10:50"Fick lära mig i orienteringen att det beror på att man fördrar att en sida när man skall väja för ett träd.
Fast det är enkelt att testa. Bind för ögonen när du står vid kortsidan på en fotbollsplan. Sedan går du bara "rakt" fram!"
Men när man springer
"Fick lära mig i orienteringen att det beror på att man fördrar att en sida när man skall väja för ett träd.
Fast det är enkelt att testa. Bind för ögonen när du står vid kortsidan på en fotbollsplan. Sedan går du bara "rakt" fram!"
Men när man springer
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 16:20Springer faktiskt medurs - för banorna är dragna så, skyltarna med distans går att läsa, syns, och kommer i rätt ordning då man springer åt "rätt" håll. men är spåret draget omvänt så följer jag ju det ... om det inte är det tradiga 1km-spåret där jag väx
Springer faktiskt medurs - för banorna är dragna så, skyltarna med distans går att läsa, syns, och kommer i rätt ordning då man springer åt "rätt" håll. men är spåret draget omvänt så följer jag ju det ... om det inte är det tradiga 1km-spåret där jag väx
Quote from Funbeat user on 6 August 2008, 08:46angående NE-artikeln: Naturligtvis gör engelsmännen tvärt om mot resten, men detta måste vara första gången som de anpassat sig 🙂
angående NE-artikeln: Naturligtvis gör engelsmännen tvärt om mot resten, men detta måste vara första gången som de anpassat sig 🙂
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 11:21I går sprang jag moturs och mötte minst 20personer och kunde endast komma ikapp 4st. Vilket tyder på att de flesta runt mig springer medurs om det inte så att flesta springer snabbar än mig:-)
Nästa gång ska jag testa springa medurs och se vilken ti
I går sprang jag moturs och mötte minst 20personer och kunde endast komma ikapp 4st. Vilket tyder på att de flesta runt mig springer medurs om det inte så att flesta springer snabbar än mig:-)
Nästa gång ska jag testa springa medurs och se vilken ti
Quote from Funbeat user on 9 August 2008, 22:27Löper alltid moturs. Funderar dock på att byta till medurs efter att ha blivit omsprungen av en omänskligt snabb kille flera gånger nu. Spara lite på hedern och variera mig. Hehe.
Löper alltid moturs. Funderar dock på att byta till medurs efter att ha blivit omsprungen av en omänskligt snabb kille flera gånger nu. Spara lite på hedern och variera mig. Hehe.