Quote from Funbeat user on 21 July 2008, 00:46Finns en del i NE om moturs/medurs:
http://www.ne.se/jsp/search/show_section.jsp?i_art_id=AE8971&i_word=moturs&i_h_text=1&i_rphr=moturs
Finns en del i NE om moturs/medurs:
http://www.ne.se/jsp/search/show_section.jsp?i_art_id=AE8971&i_word=moturs&i_h_text=1&i_rphr=moturs
Quote from Funbeat user on 21 July 2008, 00:53Vad är det för användarnamn och lösenord? 😉
Vad är det för användarnamn och lösenord? 😉
Quote from Funbeat user on 21 July 2008, 09:09"Moturs i idrottstävlingar
Fråga De allra flesta idrottstävlingar på rundbana (löpning, motorsport, trav, skridsko, cykelsport) går moturs – och tycks alltid ha gjort så. Varför?
Svar Något otvetydigt svar finns inte, men jag redovisar här några framlag
"Moturs i idrottstävlingar
Fråga De allra flesta idrottstävlingar på rundbana (löpning, motorsport, trav, skridsko, cykelsport) går moturs – och tycks alltid ha gjort så. Varför?
Svar Något otvetydigt svar finns inte, men jag redovisar här några framlag
Quote from Funbeat user on 21 July 2008, 10:41Thnx AM!
Thnx AM!
Quote from Funbeat user on 21 July 2008, 12:39Sist sprang jag medUrs första varvet, för att springa omvänt under andra varvet. Effektivt medel mot enformighet.
Sist sprang jag medUrs första varvet, för att springa omvänt under andra varvet. Effektivt medel mot enformighet.
Quote from Funbeat user on 21 July 2008, 13:41Tack för hjälpen, Anne Mari 🙂
Tack för hjälpen, Anne Mari 🙂
Quote from Funbeat user on 21 July 2008, 13:52Jag har för mig att hästkapplöpningar springs åt olika håll i Europa jämfört med USA. Har även för mig att det nämns i NE, men jag har inte hittat något om det.
Jag har för mig att hästkapplöpningar springs åt olika håll i Europa jämfört med USA. Har även för mig att det nämns i NE, men jag har inte hittat något om det.
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 22:10Om någon ber mig snurra så slår jag dom på truten. Sen springer jag åt det håll som ger snyggast solbränna. Skämt åsido så tror jag att det här har diskuterats i något sammanhang på tv. Man kan också notera att man går i cirklar om man går vilse i ett sto
Om någon ber mig snurra så slår jag dom på truten. Sen springer jag åt det håll som ger snyggast solbränna. Skämt åsido så tror jag att det här har diskuterats i något sammanhang på tv. Man kan också notera att man går i cirklar om man går vilse i ett sto
Quote from Funbeat user on 31 July 2008, 02:21Jag springer alltid medurs och slingan jag springer på är dessutom uppmärkt åt det hållet. Värt att notera är att jag även går vilse medurs 🙂 Skulle gena igenom ett bostadsområde efter förra träningsrundan - inte så stort, men nytt för mig och massor av
Jag springer alltid medurs och slingan jag springer på är dessutom uppmärkt åt det hållet. Värt att notera är att jag även går vilse medurs 🙂 Skulle gena igenom ett bostadsområde efter förra träningsrundan - inte så stort, men nytt för mig och massor av
Quote from Funbeat user on 31 July 2008, 10:37"Man kan också notera att man går i cirklar om man går vilse i ett stort område."
Fick lära mig i orienteringen att det beror på att man fördrar att en sida när man skall väja för ett träd.
Fast det är enkelt att testa. Bind för ögonen när du står vid k
"Man kan också notera att man går i cirklar om man går vilse i ett stort område."
Fick lära mig i orienteringen att det beror på att man fördrar att en sida när man skall väja för ett träd.
Fast det är enkelt att testa. Bind för ögonen när du står vid k