Quote from Funbeat user on 14 July 2008, 15:59Hej Camila.
"En totalt oviktig fråga, men ganska intressant. Springer ni medsols eller motsols?"
Jag springer motsols och det är naturligt då jag liksom de allra flesta har ett något längre högersteg.
Vänligen
P.
Hej Camila.
"En totalt oviktig fråga, men ganska intressant. Springer ni medsols eller motsols?"
Jag springer motsols och det är naturligt då jag liksom de allra flesta har ett något längre högersteg.
Vänligen
P.
Quote from Inger Gustås on 14 July 2008, 16:02Vilken bra fråga! Det har jag aldrig tänkt på, men jag springer alltid mina rundor motsols, har aldrig ens slagit mig att man kan springa dem "baklänges". Det måste jag testa nästa gång. Det lär ju, psykologiskt sätt, kännas helt mysko!
Vilken bra fråga! Det har jag aldrig tänkt på, men jag springer alltid mina rundor motsols, har aldrig ens slagit mig att man kan springa dem "baklänges". Det måste jag testa nästa gång. Det lär ju, psykologiskt sätt, kännas helt mysko!
Quote from Funbeat user on 14 July 2008, 16:04Ett bra sätt att få dubbelt så många rundor 🙂
Ett bra sätt att få dubbelt så många rundor 🙂
Quote from Lotta W on 14 July 2008, 16:05Jag springer ofta kors-och-tvärs så det kan bli t ex en åtta eller helt enkelt en vändpun ktsbana.
Jag springer ofta kors-och-tvärs så det kan bli t ex en åtta eller helt enkelt en vändpun ktsbana.
Quote from Funbeat user on 14 July 2008, 16:09satt och funderade hur alla motionsslingor går i trakterna där jag bor,och banne mig alla jag kan komma på går motsols,fast jag skiftar håll ibland för att få lite olika backar.Om jag springer en runda efter väg så går den oftast motsols
satt och funderade hur alla motionsslingor går i trakterna där jag bor,och banne mig alla jag kan komma på går motsols,fast jag skiftar håll ibland för att få lite olika backar.Om jag springer en runda efter väg så går den oftast motsols
Quote from Bjarne Lewin on 14 July 2008, 16:11Jag springer medsols om jag inte medvetet växlar, men jag är vänsterhänt 🙂
Jag springer medsols om jag inte medvetet växlar, men jag är vänsterhänt 🙂
Quote from Funbeat user on 14 July 2008, 16:29Jag är också väldigt vänsterhänt och vänsterfotad...men väljer trots allt motsols...
Hade lite teorier om att motsolsheten kunde ha med vänsterfotheten att göra...men det verkar som om vi kan stryka det 🙂
Jag är också väldigt vänsterhänt och vänsterfotad...men väljer trots allt motsols...
Hade lite teorier om att motsolsheten kunde ha med vänsterfotheten att göra...men det verkar som om vi kan stryka det 🙂
Quote from Fredric Lagerström on 14 July 2008, 16:48Jag växlar håll och brukar tänka på det. Medurs eller motursvända. Möjligen en liten övervikt för moturslöpning för mej. Klart är att på 400m bana springs det alltid moturs (?).
Edit: Moturs och motsols är väl samma sak?
Jag växlar håll och brukar tänka på det. Medurs eller motursvända. Möjligen en liten övervikt för moturslöpning för mej. Klart är att på 400m bana springs det alltid moturs (?).
Edit: Moturs och motsols är väl samma sak?
Quote from Funbeat user on 14 July 2008, 17:16Vi läser från vänster till höger, vi kör bil på höger sida så det är nog mest naturligt att vi tar av till höger när vi kommer till löparbanan eller spåret, alltså motsols.... endast ännu en teori (H)
Vad jag kan komma ihåg så är de spår jag har sprungit
Vi läser från vänster till höger, vi kör bil på höger sida så det är nog mest naturligt att vi tar av till höger när vi kommer till löparbanan eller spåret, alltså motsols.... endast ännu en teori (H)
Vad jag kan komma ihåg så är de spår jag har sprungit
Quote from Catharina Brattlin on 14 July 2008, 17:22Jag springer varannan gång medsols, och varannan motsols för att ta backarna annorlunda. Dock är raksträckorna lika tråkiga oavsett vilket håll jag springer dem.
Jag springer varannan gång medsols, och varannan motsols för att ta backarna annorlunda. Dock är raksträckorna lika tråkiga oavsett vilket håll jag springer dem.