Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMedsols eller motsols?
You need to log in to create posts and topics.

Och jag som icke-löpare, bara promenerare har 3 rundor här hemmavid som jag nu funderade på hur jag går dem. 2 av dem går jag medurs och 1 är moturs.
Det finns ett motionsspår inne i Örebro som jag gått i ibland och där är spåret uppbyggt moturs 🙂

Edit

Jag tror att alla slingorna i Skatås, Göteborg är markerade medurs.

En vända här hemma sprang jag nästan alltid moturs ända tills min löparkompis sa: Va? Springer du åt det hållet? Det är ju helt fel!

Sen den dagen har jag gått o tänkt när jag springer

Ja, varm fisk är godare 😉

Jag springer både och, är nog lite slumpen som avgör. Jag tror att jag föredrar motsols, men när jag började löpa skiftade jag håll lite då och då vilket leder till att jag fortfarande gör det.

Jag springer nästan alltid medsols.

Vanligtvis blir det tyvärr alltid en sträcka åt ett håll och sedan tillbaka då "rundor" är ett icke existerande lyx för mig där jag bor nu. Då väl chansen ges på en runda är det nog inget jag tänker på eftersom man ändå lär få kurvor åt båda hållen.

På b

kom att tänka på vad körläraren sa då jag tog mc kort. Då skulle man göra en garagevändning (tror inte det finns nu) Motorcykeln skulle vändas åt båda hållen, han sa att så gott som alla lyckades mycket bättre motsols.

Jag brukar oxå varva med och motsols för att få variation. 🙂

Banlöpning görs motsols. Nästan alla elljusspår/motionsslingor är skyltade motsols. Det är helt enkelt RÄTT att springa motsols - allt annat är onaturligt!

Jag minns när jag kom till Skövde sextimmarslopp första gången - ett lopp som jag hade visualisera

Vilken bra fråga.
Satt mig ned och snabbt summerade mina rundor och det blev till motsols fördel ca 80/20 %. Har aldrig tänkt på det.

Intressant teori Pierre. Stämmer också att alla de motionsrundor jag brukar springa på är kilometermärkta motsolsvis.