Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMedsols eller motsols?
You need to log in to create posts and topics.

Jag springer oftast motsols. Men om jag springer kortare rundor å flera varv på samma runda avslutar jag ibland med att springa sista varvet "åt fel håll" (camilla: tex i karlslund eller vid Lillolas) för att få variation.

Är det bara Skatås (Göteborg) som är medurs?

Nej då, vi har spår i Falköping som är medurs oxå 🙂

Hahaha! Vilken kul grej!! 😀

Som P antydde har de flesta olika långa ben, så även jag. Mitt högerben är något längre än det vänstra. Men jag väljer trots allt i princip alltid medsolsvarv när jag springer ute. På bana är det dock utan minsta tvekan motso

I Västerås blandar vi. På Björnö är milen medurs och de kortare slingorna moturs. Rocklunda medurs.

Det kan vara så att slingkonstruktören lägger slingorna medurs därför att han/hon
tror att det är rätt men verklighetens löpare ute i den obanade naturen väljer att springa moturs pga nån djupt liggande instinkt.

Aadu: Moturs och motsols är väl samma sak?

Inte söder om ekvatorn inte.
Därför ska man använda med/motURS och undvika solreferensen.

Hej Peter.

"Aadu: Moturs och motsols är väl samma sak?

Inte söder om ekvatorn inte.
Därför ska man använda med/motURS och undvika solreferensen."

Vänta nu. Går solen upp i väster, söder om ekvator, det var något nytt. Jag trodde att solen gick upp i ös

P.
Luncha i Australien och fundera på vad som är fel.

Hej Anders.

"Luncha i Australien och fundera på vad som är fel. "

Det behöver jag inte Luncha för att göra. Felet är att ingen J@£ förstår vad jag säger och dom bär lustiga hattar, med korkar i ett snöre....

vänligen

P.