Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMedsols eller motsols?
You need to log in to create posts and topics.

Jag springer ofta med barnvagn och har börjat springa medsols för ala andra springer motsols. Då möter jag hela tiden löpare och
1. Lillen garvar och tycker det är kul med annat folk
2. Jag får massa åh-vilken-gullig-unge-leenden mot mig som jag naturligt

Jag springer först österut sen västerut, avslutar det hela med lite österut.

P. problemet är bara att på södra halvklotet går solen upp i öster (som här), rör sej NORRUT (till skillnad från här) på himlavalvet för att sen gå ner i väster (precis som här). Så dom ser naturligtvis annorlunda på begreppet med/motsols.

Hej Peter.

"P. problemet är bara att på södra halvklotet går solen upp i öster (som här), rör sej NORRUT (till skillnad från här) på himlavalvet för att sen gå ner i väster (precis som här). Så dom ser naturligtvis annorlunda på begreppet med/motsols. "

Lite funderingar.
Friidrottare springe moturs på löparbanan. Cyklister på velodrom cyklar moturs. Speedwayåkare kör moturs. Formel 1 körs medurs eller har jag fel? Varför?

Hej Annelie.

"Lite funderingar.
Friidrottare springe moturs på löparbanan. Cyklister på velodrom cyklar moturs. Speedwayåkare kör moturs. Formel 1 körs medurs eller har jag fel? Varför? "

Enkelt två moturs och fyra medurs, eller?

Vänligen

P.

P

Jag kan inte komma på någon annan idrott/sport där det är medurs. Det finns säkert. Kan du? 🙂

Hockey?

Annelie,

Ultralöpning på 400 m-bana. Där byter man håll för att upprätthålla nåt slags intresse från löparna när chipsen tagit slut och pizzorna kallnat.

Nej, de vänder håll för att lägga belastningen på det andra benet ett tag. När man springer runt runt belastar man benen olika mycket.