Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMens - påverkar det formen?
You need to log in to create posts and topics.

Alltså kanske en konstig fråga, men märker ni tjejer som springer mycket om ni presterar bättre eller sämre när ni har/ska få mens?

Jag sprang 5 km idag och för mig ganska snabbt och jämt och när jag var klar kände jag den otrevliga värken. Och mycket ri

Jag känner mig svullen och tung dagen innan jag får mens så jag är nog en lite sämre löpare då. Sedan känner sig magen "obekväm", vilket gör att jag har svårt att skilja på mätt och hungrig. Det gör att jag äter annorlunda än vad jag brukar och det gör ma

Den enda skillnad jag har märkt är att jag får skarpare sinnen, snabbare reaktionsförmåga, mer energi... Superpowers! Tyvärr beror det på hur man mår. Mår jag dåligt blir det inget...

Har inte märkt att det påverkar formen något, men jag kör gärna några riktigt långa långpass de dagar som frugan har mens.

😉

Jag upplever att de går tyngre veckan innan, pulsen går lätt upp, och jag svettas som en tok. Däremot när de kommit igång, då järnspikar 🙂

Bra Calle! vilken förstående man du är 🙂

det kan till och med gå litet bättre när man blöder, tycker jag!

Jag läste någonstans för ett tag sedan i någon hälsotidning tror jag, att man under sin mens bör träna lite hårdare än vad man annars gör då träningen utlöser endorfiner och nåt annat hormon som gör att man blir piggare/gladare. Man motverkar då nedstämdh

Ingen skillnad, men det är jobbigare att avsluta träningen om jag har värk, en anledning att forstätta träna lite längre, då 😉

Ja, när mensen väl är igång har jag inga problem, men dagen innan kan kännas motig.