Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMens - påverkar det formen?
You need to log in to create posts and topics.

Jag lyckades pricka in mensen två halvmaror i följd (maj och juni) och båda loppen gick jättebra!
... hur det skulle ha gått om jag inte hade haft mens vet jag ju i och för sig inte (H)

Det var intressant att de flesta tycker att det går bättre vid mens. Hmmm, tur då att Midnattsloppet borde infalla vid mens för mig. Jag kommer bli snabb som vinden. 😉

Jag vet ju att träning i övrigt brukar ge mig mindre värk, men för mig är det ändå ba

Jag blir lättare "hög" på träning när jag har mens. Annars känner jag mig lite svullen och deppig när jag har mens, men när jag tränar blir det bra. Tyvärr kommer jag ner igen efteråt också...Förmågan påverkas däremot inte.

Håller jag igång med träning så blöder jag mindre. Iofs känner jag mig segare ett par dagar innnan.

Jag är seg och "ur form" dagarna innan mens.
Första dagen på mensen brukar jag vara i bra form,
både stark och snabb 🙂

Jag, som aldrig har ont i knäna annars, får problem när jag springer(t-) och det infaller alltid under samma period av min cykel. Och så presterar jag sämre. Men jag tränar ändå, fast kanske inte lika hårt när kroppen inte vill. Elitidrottskvinnorna är of

Jag vet inte om det är ovanligt, men jag känner liksom ingen större skillnad på någonting när jag har mens jämfört med veckorna däremellan.
Den kommer alltid som en total överraskning för mig, jaha har det gått 28 dagar nu igen, liksom! 🙂 (och det är l

skaderisken?

Skaderisk, ja, tydligen efter de elitidrottskvinnor som jag känner (och inte vill figurera med namn i ett forum på internet, vips är Expressen här också och snokar. Man tror knappt det tjejerna berättar. My God(#)). Det är bara 2 pers men för mig är det j

Jag vill bara inflika att prestationsfaserna kan skilja mycket beroende på vilken typ av preventivmedel som används. Det är stor skillnad på en hormonpåverkad menscykel (vid t.ex. p-piller, hormonspiral, p-spruta osv) mot "normala" menscyklar som uppkomme