Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningmest antal m/månad
You need to log in to create posts and topics.

jag undra vad är det längst ni har simmat under en månad?

jag ska försöka simma 75,000m i okt. det bli 3x5km och en 2.5km varje vecka. om jag missa en träning pga jobb eller familjen måste jag träna innan arbete eller under lunch.

sedan jag fundera på

C:a 20,5 km per månad brukar jag hålla mig till...

Vi brukar köra ganska långa pass på "jullovet". Då kör vi 10k per pass, så en vecka blir 50k - om man kör alla. Men jag brukar skolka nåt pass. Normalt köra jag 50k på en månad.

36 000 m /månad på ett ungefär - men så är jag en glad amatör som simmar bara bröst (4 ggr /v)
Ska lära mig Crawl from v 43 *yiha*

Ryan: Är oxå två barn förälder... som känner modern till dina barn ;-D

Som ung har jag nog varit uppe i 70-80 km på en månad. Men det var väldigt ovanligt då.

100,000 meters veckor har man kört några gånger. Men det var längesen nu.

Numera är antalet meter inte så viktigt för mig.

Vad är meningen med det? Siktar du på Engelska kanalen eller liknande. Att bara simma distans ger dig inte mycket mer än att du blir seg. Det är väl inte det du vill?

@lennart: inte ännu 😉 nej, men när jag tävla simma jag ganska många olika grenor och just nu jag vill bygg upp min kondition. till mars planera jag att simma upp mot 8 individgrenor på Master-SM och eventual 2-4 lagkapp bero på vilka i mitt lag som föl

Ryan, nu förstår jag bättre. Jag kollade din statistik på Octo och ser att du är 25 år yngre än jag och har naturligtvis resultat därefter. Om man översätter det till mig, borde jag således sträva efter att köra 100 med start 1.50 så länge jag orkar, elle

Ryan vi ses på söndag morgon:-)
Hoppas det blir långt och alldeles underbart pass!!!