Quote from Håkan Öhling on 5 April 2011, 22:15Kanske cyklister tränar fel? Och de hittar oss aldrig här i simdelen av FB 😉
Kanske cyklister tränar fel? Och de hittar oss aldrig här i simdelen av FB 😉
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 22:22Jodå Torbjörn, jag kollar här. Å andra sidan tränar jag också det mesta, så jag är väl egentligen ingen "cyklist".
Jodå Torbjörn, jag kollar här. Å andra sidan tränar jag också det mesta, så jag är väl egentligen ingen "cyklist".
Quote from Elias Engqvist on 5 April 2011, 22:26Tittut! (Fast jag är på sin höjd triathlet o inte cyklist)
Jag kör ganska likt cykel som jag kör löpning! Fast längre tider förstås. Gör inte du det också?
Tittut! (Fast jag är på sin höjd triathlet o inte cyklist)
Jag kör ganska likt cykel som jag kör löpning! Fast längre tider förstås. Gör inte du det också?
Quote from Håkan Öhling on 5 April 2011, 22:45Jag kör ju också lite cykel, men alldeles för lite och ostrukturerat. Mest ut och rulla så långt som möjligt eller så hårt som möjligt(#). skulle kanske sno träna-cykel-som-löpning-tipset?
Jag kör ju också lite cykel, men alldeles för lite och ostrukturerat. Mest ut och rulla så långt som möjligt eller så hårt som möjligt(#). skulle kanske sno träna-cykel-som-löpning-tipset?
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 08:31Simning
Överkroppen står för majoriteten av kraften som för kroppen framåt
Mer anaerob träning med tanke på att andningen är begränsad
Under tävling bör man hålla belastningen konstant, slår man av på takten tappar man mycket i vattenläge vilket kostar kr
Simning
Överkroppen står för majoriteten av kraften som för kroppen framåt
Mer anaerob träning med tanke på att andningen är begränsad
Under tävling bör man hålla belastningen konstant, slår man av på takten tappar man mycket i vattenläge vilket kostar kr
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 12:35"Slår man av på takten tappar man mycket i vattenläge vilket kostar kraft"
Intressant synpunkt, detta står ju i motsats till TI-filosofin där man får lära sig att simma långsamt och lugnt för att spara energi. Men jag upplever det också lite som du säger
"Slår man av på takten tappar man mycket i vattenläge vilket kostar kraft"
Intressant synpunkt, detta står ju i motsats till TI-filosofin där man får lära sig att simma långsamt och lugnt för att spara energi. Men jag upplever det också lite som du säger
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 13:13Ice Man, ännu ett argument till att köra korta snabba intervaller 😉
Ice Man, ännu ett argument till att köra korta snabba intervaller 😉
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 11:13är delvis pappaledig denna månad och kände att jag skulle pressa mig innan sommars tävling.
tänkte jag ska simma minst 1500m om dag.
1maj bli bara 1250m 1000 ute och 250 inne
missade också 6 maj, men minns inte varför.
sedan har jag 4 tränings pass/v
är delvis pappaledig denna månad och kände att jag skulle pressa mig innan sommars tävling.
tänkte jag ska simma minst 1500m om dag.
1maj bli bara 1250m 1000 ute och 250 inne
missade också 6 maj, men minns inte varför.
sedan har jag 4 tränings pass/v
Quote from Funbeat user on 30 May 2011, 08:31med en tränings dag kvar i maj.
29 simtur (bassäng och sjön)
tid: 29 tim 15 minuter
längd: 73,200mOm jag hitta tid att simma imorgon inne eller ute bli det 75km i maj. det känns så bra att bli frisk. jag missade bara 4 av 31 dagar om jag simma imorgo
med en tränings dag kvar i maj.
29 simtur (bassäng och sjön)
tid: 29 tim 15 minuter
längd: 73,200m
Om jag hitta tid att simma imorgon inne eller ute bli det 75km i maj. det känns så bra att bli frisk. jag missade bara 4 av 31 dagar om jag simma imorgo
Quote from Funbeat user on 28 June 2011, 11:56pga min dotters simskolan bli det inte två simtur/dag denna vecka, men efter dagens simning har jag lyckas att simma 73,650 under 22 timmar. 23 pass och 8 dagar i juni utan simning.
det bli minst 2500 tek eller ow simning imorgon och minst 3000 ow på to
pga min dotters simskolan bli det inte två simtur/dag denna vecka, men efter dagens simning har jag lyckas att simma 73,650 under 22 timmar. 23 pass och 8 dagar i juni utan simning.
det bli minst 2500 tek eller ow simning imorgon och minst 3000 ow på to