Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningmest antal m/månad
You need to log in to create posts and topics.

"det låta jätte mycket som vuxen två barns pappa med heltids jobb" - ja det låter faktiskt som väldigt mycket 🙂

Med två små barn (2 år resp 4 månader) har jag upplevt att möjligheterna att få tid att träna dalat till under en kritisk nivå (bara lite dry

som det ser ut idag kommer jag inte hinner med mer än 60k även om jag simma lite extra fredag och lördag bli det inte mer än 65k.

jag missade chansen att simma 18km pga jobb. då hade jag likas med 78km i okt. men men.

måndags träning tillbaka till 200

efter jag missade mitt okt mål har jag börjat att titta på hur mycket jag har simmat under åren.

i 2008 simmade jag 292km - 49km ute (men jag började inte logga mina pass till juni)

i 2009 simmade jag 483km ca 105km ute

i 2010 har jag simmat 410km ba

Vi i S77 brukar simma ca 3000-3500 m varje pass. Själv hinner jag 3 pass i veckan så det lär väl bli ca 40 000 i månaden. Detta skall ökas i jan-mars rejält för att formen skall vara rimlig på SM. Tänkte ev simma 400 fr så det krävs en hel del meter. Vi j

Kul tråd

Jag simmar 6pass i veckan och ca 5,5km per pass (något längre i öppet vatten)
Det blir ungefär 5,5x6=33km x 4= 132km /månad

/august

jag klarade 502km i 2010 och har nu satt mål som 725km. original mål för 2011 var 800km men när jag tänkte på toppning inför 3-4 tävling och vår tredje barn som kommer i april/maj så drag jag bort 75km. jag kan alltså missa 20 träningspass i år 😉 och än

Vad är syftet med att ligga och simma 100km i veckan? Det låter som den gamla skolan...

Tränar du långsamt så tävlar du långsamt, eller?

Simmar 4ggr i veckan. Brukar inte räkna antal meter, har provat ibland men alltid tappat räkningen efter 10-15 längder 😉

Liksom Nils har jag inte riktigt förstått poängen med att försöka maximera antalet simmade kilometer. Men vad är "gamla skolan", och vad säger i så fall "nya skolan"? Och hur ny är den?

Gamla skolan räknade meter medan den nya skolan mer ser till kvalitet. Problemet för nya skolan är att det är väldigt enkelt att "fuska" lite med farten som krävs. Det går inte att fuska när det gäller meter: är passet 10.000 och man kör det två gånger pe