Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kom i mål på 50 min och 17 otroligt retsamma sekunder. Hade siktat på tid unde 50 min och det retsamma är att jag hade krafter kvar när jag passerade mållinjen. Behöver nog slipa taktiken till nästa år.

//Rickard

Banlängden mäts så att det optimala vägvalet ska vara 10 000 m + 0.1%. Det är inte konstigt om gps:en mäter ett par hundra meter längre i ett trångt lopp där man måste stöka sig fram och ta ytterkurva i en del svängar.

Jag sprang på 1 timme och 10 sekunder. Det hade varit roligt att komma under timmen, men det ska jag fixa på tjejmilen. Det är dock personbästa och var ju riktigt roligt!

Dessutom så talar vi om stadsmiljö med höga hus. Då brukar man behöva lägga ut spåret på en karta och göra lite korrigeringar, t ex i Sporttracks, för att få den sträcka man han löpt.

Varje km mäts till 1001 meter med en mätteknik som ger toleransen +/- 0.1%. Så banan mäts egentligen till 10010 m för att (nästan) säkerställa att den aldrig blir för kort i alla fall. Men den kan bli 10020 m då istället. En smäll man tar. Midnattsloppet

Det var iaf en fördel att ha gått banan innan, då visste man alltid på vilken sida vägen man skulle hålla sig.. 😉

Är det någon som vet varför passet här på funbeat visar 10,19km?

Sprang in på 51:04. Det är jag inte särdeles nöjd med, men jag förstod att det skulle bli en +50-tid när jag startade i sista ledet av grupp 2 och egentligen inte kunde sträcka ut stegen förrån på upploppet.

Min FR305:a gav 10,080 km. Då bemödade jag mig

ang VFF och fäste, hade inga problem alls med fästet

48:54. JÄVLAR vad trångt det var. Jag borde nog varit där i mer god tid och stått längre fram i startgruppen. Var ganska omöjligt att öka tempot till det man själv ville på många sträckor i loppet. Men jag är nöjd ändå. Det var mitt första lopp sedan lill

Det låter iaf som den låten som var när jag sprang igenom när jag kollar upp den på YouTube nu....