Quote from Guest on 20 August 2010, 23:49Efter en segdragen förkylning bestämde jag mig för att inte delta vid midnattsloppet i Göteborg som går av stapeln imorgon. Som tur var hade jag köpt till "Avbeställningsskydd" vid anmälan. Så då trodde jag att det bara skulle vara att meddela beslutet ti
Efter en segdragen förkylning bestämde jag mig för att inte delta vid midnattsloppet i Göteborg som går av stapeln imorgon. Som tur var hade jag köpt till "Avbeställningsskydd" vid anmälan. Så då trodde jag att det bara skulle vara att meddela beslutet ti
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 23:59Det låter som ett helt vanligt avbeställningsskydd?
Det låter som ett helt vanligt avbeställningsskydd?
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 00:04Ja jag vet inte hur definitionen på avbeställningsskydd brukar vara i andra lopp. Har nog inte tecknat något sådant tidigare. Åtminstone aldrig försökt använda det.
Ja jag vet inte hur definitionen på avbeställningsskydd brukar vara i andra lopp. Har nog inte tecknat något sådant tidigare. Åtminstone aldrig försökt använda det.
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 00:11Lidingö
"STARTKLAR
Avbeställnings- och olycksfallsförsäkring
Vid sjukdom eller skada som förhindrar deltagande återbetalas hela anmälningsavgiften om Startklar tecknas i samband med anmälan. Du måste kunna visa upp ett läkarintyg som styrker orsaken. I S
Lidingö
"STARTKLAR
Avbeställnings- och olycksfallsförsäkring
Vid sjukdom eller skada som förhindrar deltagande återbetalas hela anmälningsavgiften om Startklar tecknas i samband med anmälan. Du måste kunna visa upp ett läkarintyg som styrker orsaken. I S
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 00:13Ja men Lidingö är ju väldigt tydliga med vad dom menar. Det kan man ju inte påstå att Midnattsloppet är.
Ja men Lidingö är ju väldigt tydliga med vad dom menar. Det kan man ju inte påstå att Midnattsloppet är.
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 00:13Om detta är en vedertagen definition för "Avbeställningsskydd" så tycker jag den är väldigt konstig. Den täcker ju bara en ytterst liten delmängd av det produktnamnet antyder.
Sedan tycker jag inte att informationen om vad "Avbeställningsskydd" innebär s
Om detta är en vedertagen definition för "Avbeställningsskydd" så tycker jag den är väldigt konstig. Den täcker ju bara en ytterst liten delmängd av det produktnamnet antyder.
Sedan tycker jag inte att informationen om vad "Avbeställningsskydd" innebär s
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 00:17Från Midnattsloppets hemsida, under fliken Information:
"Avbeställningsskydd
Avbeställningsskyddet ersätter anmälningsavgiften om du drabbas av skada eller akut sjukdom och inte kan delta i Midnattsloppet 2010. Orsaken ska kunna styrkas med läkarintyg.
Från Midnattsloppets hemsida, under fliken Information:
"Avbeställningsskydd
Avbeställningsskyddet ersätter anmälningsavgiften om du drabbas av skada eller akut sjukdom och inte kan delta i Midnattsloppet 2010. Orsaken ska kunna styrkas med läkarintyg.
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 00:23Där ser man. Klagar man lite lägger dom upp informationen. Är jag ensam om att inte hittat den för någon tid sedan? Jag letade faktiskt rätt mycket.
Men oavsett om den nu alltid funnits där eller inte så anser jag att den bör finnas i anslutning till där
Där ser man. Klagar man lite lägger dom upp informationen. Är jag ensam om att inte hittat den för någon tid sedan? Jag letade faktiskt rätt mycket.
Men oavsett om den nu alltid funnits där eller inte så anser jag att den bör finnas i anslutning till där
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 00:49Jag hittade den informationen FÖRRA året, så den lär ha funnits där från början även i år.
Jag hittade den informationen FÖRRA året, så den lär ha funnits där från början även i år.
Quote from Funbeat user on 21 August 2010, 01:09Okej, så kan vara fallet.
Men när informationen göms i en annan del av webbsidan på det här sättet så påminner det lite om klassiska bluffavtal där det finns mikroskopiskt finstilta tillägg. Om informationen däremot funnits i anslutning till där anmälan
Okej, så kan vara fallet.
Men när informationen göms i en annan del av webbsidan på det här sättet så påminner det lite om klassiska bluffavtal där det finns mikroskopiskt finstilta tillägg. Om informationen däremot funnits i anslutning till där anmälan