Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Någon annan variant av "avbeställningsskydd" brukar inte erbjudas i Sverige vid större tävlingar.
Jag har stött på andra, mer omfattande, avbeställningsskydd utomlands men då handlar det om helt andra priser.

Ärligt, jag tycker Markus kommentarer känns obefogade. Jag minns inte vilken information som presenterades när man anmälde sig (svårt att pröva igen), men med tanke på att Markus haft ganska fel vad gäller övrig information på hemsidan, så är hans påståen

Tycker det är vansinnigt patetiskt att gnälla över något som bara beror på att man var lat och inte orkade ta till sig information från början, jag springer för första gången i år, jag såg avbeställningsskyddet och konstaterade att det inte var någon stör

Okej jag kanske var lat. Alla andra som gick direkt på anmälan gick sig sen snällt tillbaks och började leta efter denna information på övriga delar av sidan. Detta trots att de då redan fyllt i sina personuppgifter etc. Kanske är alla så listiga att de l

*markerar som ointressant*

Jag förstår faktiskt inte vad det är i ditt citat i första inlägget som skulle göra arrangörerna till lurendrejare och skojare?

Är det arrangörens fel att deltagarna inte läser innantill?
Nej, det tycker då inte jag. Om man ska teckna ett skydd, försäkring eller ingå något avtal, i synnerhet om det involverar tredje part, får man faktiskt ta och tänka lite själv. Ta reda på fakta

jag tycker det är självklart att man måste uppvisa sjukintyg, det säger sig självt om man tänker vidare på följderna om så inte var fallet.

Dåligt försök att smutsa ner arrangören för man själv är bitter.

Jag håller med TS, ett avbeställningsskydd bör inte vara ställt med krav om att det gäller vid vissa orsaker.

Om det vid anmälan dessutom inte fanns någon information om dessa villkor så borde din rätt till att återfå anmälningsavgiften vara självklar.

Finns det något avbeställningsskydd som inte har dessa villkor?

http://www.konsumentverket.se/Svar-fran-radgivarna/Sok-bland-fragor-och-svar/Sok-bland-fragor-och-svar/Avbestallningsskydd-resa/

http://www.camping.se/templates/article____2037.aspx

Kan nå