Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 09:40???
Jag undrar verkligen hur du tänker...Om man klarar 35 000 löpare, så säljer man 35 000 platser. Inte ett dugg fler än så.
När alla platser är sålda, får den som vill placera sig i reservkö mot en mindre administrativ avgift, säg 10-15 kr. Om det fra
???
Jag undrar verkligen hur du tänker...
Om man klarar 35 000 löpare, så säljer man 35 000 platser. Inte ett dugg fler än så.
När alla platser är sålda, får den som vill placera sig i reservkö mot en mindre administrativ avgift, säg 10-15 kr. Om det fra
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 09:52Har ni inte lika rätt båda två?
Som arrangör vill man leverera så mycket event till så många som möjligt med så lite insatser som möjligt, och helst få en slant över för besväret... OK?
Men samtidigt gynnar förbud eller andra administrativa hinder svart
Har ni inte lika rätt båda två?
Som arrangör vill man leverera så mycket event till så många som möjligt med så lite insatser som möjligt, och helst få en slant över för besväret... OK?
Men samtidigt gynnar förbud eller andra administrativa hinder svart
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 10:00Tja, om man går ut med att man säljer 10 000 platser som inte finns, och folk fortfarande köper lika glatt, då är det åtminstone inte bedrägeri längre...
Tja, om man går ut med att man säljer 10 000 platser som inte finns, och folk fortfarande köper lika glatt, då är det åtminstone inte bedrägeri längre...
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 10:44Om jag var arrangör som hade hållit på några år så hade jag nog skaffat mig kunskap typ: Om X personer anmäler sig kommer i snitt X*0,95 till start. Om mitt ideala antal deltagare är Y, så säljer jag alltså Y=X/0,95 platser. Om jag (eller deltagarna) har
Om jag var arrangör som hade hållit på några år så hade jag nog skaffat mig kunskap typ: Om X personer anmäler sig kommer i snitt X*0,95 till start. Om mitt ideala antal deltagare är Y, så säljer jag alltså Y=X/0,95 platser. Om jag (eller deltagarna) har
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 11:16Ännu en som inte läst/förstått. Med systemet jag förespråkar blir det i princip inte en enda tom plats.
Men det klart att då kan man ju inte lura folk för att tjäna mer pengar, så självklart kommer ett sånt system inte att införas.
Ännu en som inte läst/förstått. Med systemet jag förespråkar blir det i princip inte en enda tom plats.
Men det klart att då kan man ju inte lura folk för att tjäna mer pengar, så självklart kommer ett sånt system inte att införas.
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 11:22Erik: Problemet är kanske när 0.95 blir 0.99 eftersom 4 av de 5 procenten som inte kommer till start säljer sina startplatser svart när de inte kan springa själva. Det blir nog mer och mer fallet på de större attraktiva loppen. Det kommer man ifrån med en
Erik: Problemet är kanske när 0.95 blir 0.99 eftersom 4 av de 5 procenten som inte kommer till start säljer sina startplatser svart när de inte kan springa själva. Det blir nog mer och mer fallet på de större attraktiva loppen. Det kommer man ifrån med en
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 11:24Jo jag har förstått. Det är bara onödigt krångligt. Sen kan jag hålla med om att avbeställningsskydden är idiotiskt utformade, men att bara ta emot anmälningar och räkna på ett visst bortfall är nog en ganska bra och smidig lösning. Hur man hanterar bortf
Jo jag har förstått. Det är bara onödigt krångligt. Sen kan jag hålla med om att avbeställningsskydden är idiotiskt utformade, men att bara ta emot anmälningar och räkna på ett visst bortfall är nog en ganska bra och smidig lösning. Hur man hanterar bortf
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 11:26Nja, om folk bara är konsekventa år från år, och du kör med samma regler så anpassar sig modellen fint till detta också. Säljer de startnummer svart eller vitt så blir det 99%, men det blir 99% varje år, så då kan du bara överboka 1%. Inget problem.
Nja, om folk bara är konsekventa år från år, och du kör med samma regler så anpassar sig modellen fint till detta också. Säljer de startnummer svart eller vitt så blir det 99%, men det blir 99% varje år, så då kan du bara överboka 1%. Inget problem.
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 11:28Får konsertarrangörer sälja fler biljetter än de kan hantera? Får en förening sälja fler biljetter till en match än arenan tar in? Knappast, va?
Samma regel borde väl gälla "biljetter" till löpartävlingar.
Får konsertarrangörer sälja fler biljetter än de kan hantera? Får en förening sälja fler biljetter till en match än arenan tar in? Knappast, va?
Samma regel borde väl gälla "biljetter" till löpartävlingar.
Quote from Funbeat user on 27 August 2010, 11:32Självklart får inte "det max jag får ta" vara lika stort som "det max jag vill hantera". Är det någon här som har blivit nekad att starta i ett lopp de har anmält sig till för att arrangörerna har tagit emot fler anmälningar än de lät starta alltså?
Självklart får inte "det max jag får ta" vara lika stort som "det max jag vill hantera". Är det någon här som har blivit nekad att starta i ett lopp de har anmält sig till för att arrangörerna har tagit emot fler anmälningar än de lät starta alltså?