Quote from Guest on 15 April 2011, 20:17Hej!
Jag ser mig själv som vältränad då jag satsat på löpningen i ca 8 år och mätt i renodlad löpträning mestadels snittat kring 5-8mil/v de senaste åren. Har även styrketränat, cyklat & simmat lite. Sprang milen på 35:40 redan 2007, men sen har utveckli
Hej!
Jag ser mig själv som vältränad då jag satsat på löpningen i ca 8 år och mätt i renodlad löpträning mestadels snittat kring 5-8mil/v de senaste åren. Har även styrketränat, cyklat & simmat lite. Sprang milen på 35:40 redan 2007, men sen har utveckli
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 20:27Då du bara är 25 år ge en gammal metod chansen.
Spring i 3:00 tempo så många km du kan,
spring i 3:10,
3:20eller något liknande.
Glöm intervallträning i bara ett år.
Då är du 26.Testa sedan något annat om du ej nått målet.
Då du bara är 25 år ge en gammal metod chansen.
Spring i 3:00 tempo så många km du kan,
spring i 3:10,
3:20
eller något liknande.
Glöm intervallträning i bara ett år.
Då är du 26.
Testa sedan något annat om du ej nått målet.
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 20:28Vem är du som tror att du kan kasta 33 min i ansiktet på alla oss andra tränings-sossar som springer på 1:35. Jag hoppas du dör om du försöker :o)
Vem är du som tror att du kan kasta 33 min i ansiktet på alla oss andra tränings-sossar som springer på 1:35. Jag hoppas du dör om du försöker :o)
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 20:55Heja Marcus!!! (t+)
Undrar om någon fattar vinken - fastän den är fin! 😀
Heja Marcus!!! (t+)
Undrar om någon fattar vinken - fastän den är fin! 😀
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 20:59Det blir fan jävligt svårt. Men helt klart inte omöjligt. Jag tror att det verkligen gäller att sattsa helhjärtat större delen av året för att det ska lyckas. Få till bra träning både sommar och vinter.
På den tiden som du tänkt dig blir det nog svårt me
Det blir fan jävligt svårt. Men helt klart inte omöjligt. Jag tror att det verkligen gäller att sattsa helhjärtat större delen av året för att det ska lyckas. Få till bra träning både sommar och vinter.
På den tiden som du tänkt dig blir det nog svårt me
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 21:02Jag har med spänning följt din utveckling under din tid uppe i Skutskär/Gävle och på senare år via funbeat. Eftersom jag känner dig lite, vet jag att du uppskattar ärlighet och raka besked.
Du verkar ha mognat och utvecklats mentalt en hel del sedan "täv
Jag har med spänning följt din utveckling under din tid uppe i Skutskär/Gävle och på senare år via funbeat. Eftersom jag känner dig lite, vet jag att du uppskattar ärlighet och raka besked.
Du verkar ha mognat och utvecklats mentalt en hel del sedan "täv
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 21:26Hehe, tack för stöd av "olika" slag ;). När det gäller träningstipsen känner jag mig inte färdig med nuvarande mängdupptrappning, så jag tänker inte just nu starta några nya projekt eller inriktningar, utan fortsätta med detta. När det gäller intervaller
Hehe, tack för stöd av "olika" slag ;). När det gäller träningstipsen känner jag mig inte färdig med nuvarande mängdupptrappning, så jag tänker inte just nu starta några nya projekt eller inriktningar, utan fortsätta med detta. När det gäller intervaller
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 21:30Markus, det kan gå. Eller så går det inte.
Men det är väl ändå först på senare tid du fått till ordentlig mängd i din träning. Så vi vet ännu inte riktigt vilken effekt det kommer ha på dina tider. Förbättringarna är ju inte kontinuerliga utan sker språn
Markus, det kan gå. Eller så går det inte.
Men det är väl ändå först på senare tid du fått till ordentlig mängd i din träning. Så vi vet ännu inte riktigt vilken effekt det kommer ha på dina tider. Förbättringarna är ju inte kontinuerliga utan sker språn
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 21:31Kan förresten lista planerade 10km-lopp framöver, ovanligt många. Antingen kontrollmätt på landsväg, eller bana. Här bör förstås 35min-gränsen spräckas med fet marginal, och går det bra för mig tror jag nog även 34min kan klämmas i sommar.
6 maj Standmil
Kan förresten lista planerade 10km-lopp framöver, ovanligt många. Antingen kontrollmätt på landsväg, eller bana. Här bör förstås 35min-gränsen spräckas med fet marginal, och går det bra för mig tror jag nog även 34min kan klämmas i sommar.
6 maj Standmil
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 21:33Men nu gjorde det ju igen. Radade upp ett antal lopp. OK, du kan springa dem. Men välj ett, eller kanske två som du ska springa och prestera på.
Men nu gjorde det ju igen. Radade upp ett antal lopp. OK, du kan springa dem. Men välj ett, eller kanske två som du ska springa och prestera på.