Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilen på < 33 minuter
You need to log in to create posts and topics.

Markus, som klubbkamrat så hoppas jag att du lyckas med ditt mål!

Men jag anser precis som Klippmark att du har för stor fokus på tävlandet och mängden löpta mil/vecka. det hämmar dig på så vis att du blir stelbent i din träning.

En andra sak som enlig

För mkt skador pga för dålig självkännedom? Ja, det är möjligt. Har iaf blivit bättre med åren, men kanske från en riktigt dålig nivå?

För mycket tävlingar.... ja, usch. Är medveten om detta. Lägre prioritet på många av dem är ju ingen "lösning", utan en

(som vanligt postas ett nytt inlägg medan jag skriver, så jag aldrig får sista ordet... ;))

Kan du utveckla det där i att jag blir stelbent i min träning? Annars är vi iofs överens om att många lopp inte är bra. Jag ser det som så att det helt enkelt bli

Jag följer konversationen med stort intresse och ska heja på dig hela våren, Marcus!
Du får många tips, och det är kul att se hur alla FBare engagerar sig i varandra!
Eftersom jag inte har någon vidare sakkunskap i ämnet, sällar jag mig alltså till den im

Bättre träning än ingen träning alls. GILLAR all träning med löpning (tror jag 🙂 )

Kan ju köra alla pass som du gör och sen kompletera med egna 😀

Naturligtvis! 😉 Ditt marapers ser ju fint ut, men på de kortare sträckorna har du mer att ge eller?

Ditt löpsteg är sittandes från start sen blir det ju värre när du börjar bli mjölksyrastinn.

Ang, vikten så är det ju inte aktuellt med något svältande för att bli lättare 😉 Utan jag skulle lägga om din "styrkegympa till mer explosiv styrka för att bli

Nuvarande styrkegympa på måttliga 15min 1-2ggr/v utförs enbart med kroppen som vikt och många repetitioner (minst 20), så detta lär inte bygga någon större muskelmassa. En del muskler finns kvar från gymnasietiden då jag körde tyngre, annars är det väl så

Vissa av övningarna kanske passar bättre att köra under lågsäsongen 😉

Ahh, ok. Bygger alltså på att man har någon lågsäsong... 😉

Nä, även jag har klart färre lopp okt-mars.