Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilen på < 33 minuter
You need to log in to create posts and topics.

Leif, stämmer att jag fått upp mängden sen i höstas (även om jag är nere i en dipp för tillfället) och att vi ännu inte riktigt sett vad det gett för utdelning på milen. Hade fått upp mängden en del redan innan årsskiftet, men 35:56 i Sylvesterloppet var

Ett roblem med att ständigt tävla är väl att du aldrig hinner toppa ordentligt för en tävling utan alltid är lite nertränad?

Ja, nu radade jag upp ett antal lopp... men vem sa att jag skulle satsa på alla? Det har jag inte tänkt, först på de tre sista är resultatet av lite högre intresse och DM är det enda i skrivande stund som är tänkt att prioriteras. Men man ser ju ändå på r

Christer, det där är väl inget problem, utan snarare (nöd)lösningen om man nu vill fortsätta springa många lopp. Dvs att genomföra dem lite nedtränad med icke maxresultat som följd, med hänvisning till att fokus ligger på träningen och för att lyfta mig m

Eftersom du har skadeavbrott "ofta" så tror jag inte att du klarar det på grund av för dålig självkännedom.
Motbevisa mig.

Alla dessa tävlingar förstör träningen

Skulle vara jävligt sugen på att ha någon att träna med så man verkligen kan köra slut på sig och sporra varandra. Får försöka skaffa jobb där uppe när jag grejat körkortet som är på G

Efter att ha läst de 5 inlägg Markus skrivit sedan sist ändrar jag mig. Jag tror inte du kommer att fixa milen under 33 minuter till nästa sommar. Det är för mycket "tävlings-nörd" kvar mentalt.

Med det sagt är jag övertygad om att du kommer fortsätta a

"Hur många tror att jag kommer dit jag vill nästa sommar?"

Är inte det skit samma vem som tror vad?
Det är vad du tror som är det väsentliga.
VI är inte med dig & springer - det får du sköta själv.
Om du pressar ( ger dig fan) så kommer du dit!
Nu - elle

På 10 000 m gissar jag att du gör ungefär 8000 fotisättningar. Om du ska förbättra dig med två minuter innebär det att varje fotisättning (eller snarare varje helt steg) ska kortas med 15 tusendels sekund. Det låter inte så farligt, va?

Vid så höga farte