Quote from Guest on 22 April 2008, 14:53Jag har bestämt mig för att komma igång och löpträna och mitt första mål är milen under 50 minuter. Jag skulle därför behöva tips på ett bra och effektivt träningsprogram för att nå detta mål. Eftersom jag är småbarnsförälder har jag inte obegränsat med t
Jag har bestämt mig för att komma igång och löpträna och mitt första mål är milen under 50 minuter. Jag skulle därför behöva tips på ett bra och effektivt träningsprogram för att nå detta mål. Eftersom jag är småbarnsförälder har jag inte obegränsat med t
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 15:03Kika på www.marathon.se
Där finns träningsprogram för milen under 50 minuter. De bygger vissserligen på fler träningspass än tre per vecka men det går säkert att variera lite. Kanske kan du helt enkelt göra alla passen men under längre tid.
Kika på http://www.marathon.se
Där finns träningsprogram för milen under 50 minuter. De bygger vissserligen på fler träningspass än tre per vecka men det går säkert att variera lite. Kanske kan du helt enkelt göra alla passen men under längre tid.
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 15:11tävlade i helgen och kom under femtio minuter på milen, sprang på 47minuter och 16sekunder så jag är nöjd.
tävlade i helgen och kom under femtio minuter på milen, sprang på 47minuter och 16sekunder så jag är nöjd.
Quote from Jonas Täng on 22 April 2008, 15:17Klas, det är väldigt svårt att bedöma din träning när du inte reggat den 😉
Mitt tips är i alla fall att peta in intervallpass i träningsprogrammet. Ett 20-30 minuters intervallpass ett par ggr i veckan plus ett lite längre tempo- eller distanspass på he
Klas, det är väldigt svårt att bedöma din träning när du inte reggat den 😉
Mitt tips är i alla fall att peta in intervallpass i träningsprogrammet. Ett 20-30 minuters intervallpass ett par ggr i veckan plus ett lite längre tempo- eller distanspass på he
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 15:24Springer du inte längre än 5 km nu kan det ju vara svårt att ens ta sej runt 10 km. Så börja med att öka längden på passen så du kommer runt 10 km obehindrat.
Sen blir det till att lägga in intervaller för att få upp farten på samma sträcka.
Springer du inte längre än 5 km nu kan det ju vara svårt att ens ta sej runt 10 km. Så börja med att öka längden på passen så du kommer runt 10 km obehindrat.
Sen blir det till att lägga in intervaller för att få upp farten på samma sträcka.
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 15:58Tre pass i veckan räcker bra bara du håller tempo på dom.
Intervall är bra men inte nödvändigt för ditt mål utan korta snabba löpningar där du tänker på tekniken varvat med längre rundor när du har tid.(Jag har själv barn så jag vet att det kan vara väl
Tre pass i veckan räcker bra bara du håller tempo på dom.
Intervall är bra men inte nödvändigt för ditt mål utan korta snabba löpningar där du tänker på tekniken varvat med längre rundor när du har tid.
(Jag har själv barn så jag vet att det kan vara väl
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 16:03Kanon... tack för tipsen... nu är det bara att köpa alla tekniska prylar för att registrera sina framsteg... 😉 Ska försöka regga mina träningar oxå..
Kanon... tack för tipsen... nu är det bara att köpa alla tekniska prylar för att registrera sina framsteg... 😉 Ska försöka regga mina träningar oxå..
Quote from Elias Engqvist on 22 April 2008, 16:17För att springa under 50min på 10km behöver du:
Skor 1000:-
Klocka m tillbehör: 4000:-
övr kläder: 2000:-
pannlampa för kvällsträning 1500:-
gymkort för styrketräning löpband: 3500:-Summa: 12000:-
Hoppas du har dator o internet annars blir det 10000:-
För att springa under 50min på 10km behöver du:
Skor 1000:-
Klocka m tillbehör: 4000:-
övr kläder: 2000:-
pannlampa för kvällsträning 1500:-
gymkort för styrketräning löpband: 3500:-
Summa: 12000:-
Hoppas du har dator o internet annars blir det 10000:-
Quote from Funbeat user on 22 April 2008, 16:20Tur man inte håller på med en "Materialsport" i Köp dig snabb segmentet!
Tur man inte håller på med en "Materialsport" i Köp dig snabb segmentet!
Quote from Elias Engqvist on 22 April 2008, 16:22Det är det som är så skönt med löpning man drar bara på sig ett par skor och ett par kortbyxor och så iväg...
Det är det som är så skönt med löpning man drar bara på sig ett par skor och ett par kortbyxor och så iväg...