Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 20:51Du kanske ska lägga in lite övningar för att förebygga att du får ont i ryggen?
Du kanske ska lägga in lite övningar för att förebygga att du får ont i ryggen?
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 21:10Ont i rygen kan ju bero på att du har problem med rörlighet eller är lite sned i höft rygg. Kan vara bra att kolla upp
Ont i rygen kan ju bero på att du har problem med rörlighet eller är lite sned i höft rygg. Kan vara bra att kolla upp
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 21:14Jag har sprungit med pulsklocka som har gett mig väldigt bra löparrundor! Att "våga" träna lågintensivt och ha modet och smärttåligheten att träna i hög intensitet!! Jag har då tagit fram min maxpuls och utifrån den räknat ut i vilka pulszoner jag ska ha
Jag har sprungit med pulsklocka som har gett mig väldigt bra löparrundor! Att "våga" träna lågintensivt och ha modet och smärttåligheten att träna i hög intensitet!! Jag har då tagit fram min maxpuls och utifrån den räknat ut i vilka pulszoner jag ska ha
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 21:17Håller också på att försöka komma under 50 minuter på milen. Ett inspirerande mål, en milstolpe för mig om man får uttrycka sig så! Det känns dock som jag är rätt nära nu (7 sek!) hoppas jag hinner innan snön lägger sig i för vintern.
Håller också på att försöka komma under 50 minuter på milen. Ett inspirerande mål, en milstolpe för mig om man får uttrycka sig så! Det känns dock som jag är rätt nära nu (7 sek!) hoppas jag hinner innan snön lägger sig i för vintern.
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 22:18Jag kom under 50 min första gången på stadsloppet här i västerås i början på sommaren.
Jag har inte alls sprungit några 3 ggr i veckan. 1 och ibland 2 löppass i veckan, som ibland var intervall ibland en mil starx under rejstempo och ibland lite backträn
Jag kom under 50 min första gången på stadsloppet här i västerås i början på sommaren.
Jag har inte alls sprungit några 3 ggr i veckan. 1 och ibland 2 löppass i veckan, som ibland var intervall ibland en mil starx under rejstempo och ibland lite backträn
Quote from Elias Engqvist on 17 August 2011, 22:36Erik och andra - naturligtvis är det inte så att man måste springa 3ggr i veckan för att komma under 50min/10km - i själva verket tycker jag att alla friska människor i 20-30årsåldern borde klara det om man bara tränar lite då och då. 50 minuter är egent
Erik och andra - naturligtvis är det inte så att man måste springa 3ggr i veckan för att komma under 50min/10km - i själva verket tycker jag att alla friska människor i 20-30årsåldern borde klara det om man bara tränar lite då och då. 50 minuter är egent
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 05:29Christer: +1
Alla har ju olika förutsättningar. Vissa springer milen på 50 minuter första gången de försöker, andra på 75 minuter. Det är inte bara ålder och grundträning som avgör utan också kroppssammansättningen och löparteknik etc.
Christer: +1
Alla har ju olika förutsättningar. Vissa springer milen på 50 minuter första gången de försöker, andra på 75 minuter. Det är inte bara ålder och grundträning som avgör utan också kroppssammansättningen och löparteknik etc.
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 07:12Jag är 32 år och fick barn i höstas. Hade ont i ryggen innan graviditeten också och fick då knappt träna alls för min sjukgymnast. Jag har varit tvungen att lägga ner innebandyn för att jag aldrig blev bra i min rygg.
Efter graviditeten har jag märkt att
Jag är 32 år och fick barn i höstas. Hade ont i ryggen innan graviditeten också och fick då knappt träna alls för min sjukgymnast. Jag har varit tvungen att lägga ner innebandyn för att jag aldrig blev bra i min rygg.
Efter graviditeten har jag märkt att
Quote from Elias Engqvist on 18 August 2011, 08:09Gå till någon som kan ryggar och utred vad som är fel - man kan så gott som alltid göra något åt det! Acceptera inte bara att du har ont i ryggen.
Gå till någon som kan ryggar och utred vad som är fel - man kan så gott som alltid göra något åt det! Acceptera inte bara att du har ont i ryggen.
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 10:50Jag är nöjd med att träna som jag gör nu och vet att jag blir bättre av att träna allsidigt för så här bra som jag är nu i ryggen/höften har jag inte varit på 5 år :=)
Det finns ju sy mycket som är roligt att träna så därför vill jag inte löpa mer än 2 g
Jag är nöjd med att träna som jag gör nu och vet att jag blir bättre av att träna allsidigt för så här bra som jag är nu i ryggen/höften har jag inte varit på 5 år :=)
Det finns ju sy mycket som är roligt att träna så därför vill jag inte löpa mer än 2 g