Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMilmonstret besegrat
You need to log in to create posts and topics.

Lady; tack. Men jag vet inte vad jag ska ändra den till? Finns det något hyfsat ok tillförlitligt sätt att få reda på sin faktiska maxpuls?

http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=869&a=1303

Ger ett bra tips om hur du kan mäta din egna maxpuls.
Kom ihåg att maxpuls är grenspecifikt.

/D.

Hmm.. å jag vill bestämt hävda att det bara finns en MAXpuls.. men att det kan finnas olika arbetspulser...

Ni får kalla det vad ni vill men den "maxpuls" som är intressant ur träningssynpunkt är den som är grenspecifik. Om ni vill ha hjälp med definitioner så rekommenderas "bibeln" på området, "Textbook of Work Physiology" av Åstrand et. al. 🙂

Edit: "grensp

Silva: jag är nog trög kanske men fattar inte så mkt av det här. Men när jag sprang sist hade jag toppat på 109 % eller vad det var... 212 slag i alla fall. Och jag är inte 14 år 😛 (226-åldern tänkte jag på)

Aja, jag har ju och jämföra med i alla fall!

Jenny, 226 - åldern är bara en god uppskattning: inget som stämmer exakt på varje kvinna.

Christer: jo, det är ju det jag menar. Det kan ju inte stämma alls på mig...

Inspireread av denna tråden gav jag mig ut för att springa 2000-talets första mil... Det gick inte jättesnabbt men jag tog mig runt i ett jämnt tempo och hade rejält med krafter kvar till sista kilometern... Just nu känns det riktigt bra och det känns int

Äntligen är milmonstret besegrat, dottern o jag har varit ute och besegrat monstret på 73 min, känner mig super nöjd. Känner att jag ska klara tjejmilen
Hurra vad jag är glad

Bra jobbat (t+)