Quote from Olof Robertson on 18 July 2007, 12:34Lady; tack. Men jag vet inte vad jag ska ändra den till? Finns det något hyfsat ok tillförlitligt sätt att få reda på sin faktiska maxpuls?
Lady; tack. Men jag vet inte vad jag ska ändra den till? Finns det något hyfsat ok tillförlitligt sätt att få reda på sin faktiska maxpuls?
Quote from Funbeat user on 18 July 2007, 16:10http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=869&a=1303
Ger ett bra tips om hur du kan mäta din egna maxpuls.
Kom ihåg att maxpuls är grenspecifikt./D.
http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=869&a=1303
Ger ett bra tips om hur du kan mäta din egna maxpuls.
Kom ihåg att maxpuls är grenspecifikt.
/D.
Quote from Emma Sjöberg on 19 July 2007, 08:24Hmm.. å jag vill bestämt hävda att det bara finns en MAXpuls.. men att det kan finnas olika arbetspulser...
Hmm.. å jag vill bestämt hävda att det bara finns en MAXpuls.. men att det kan finnas olika arbetspulser...
Quote from ellen olsson on 19 July 2007, 18:56Ni får kalla det vad ni vill men den "maxpuls" som är intressant ur träningssynpunkt är den som är grenspecifik. Om ni vill ha hjälp med definitioner så rekommenderas "bibeln" på området, "Textbook of Work Physiology" av Åstrand et. al. 🙂
Edit: "grensp
Ni får kalla det vad ni vill men den "maxpuls" som är intressant ur träningssynpunkt är den som är grenspecifik. Om ni vill ha hjälp med definitioner så rekommenderas "bibeln" på området, "Textbook of Work Physiology" av Åstrand et. al. 🙂
Edit: "grensp
Quote from Olof Robertson on 20 July 2007, 08:41Silva: jag är nog trög kanske men fattar inte så mkt av det här. Men när jag sprang sist hade jag toppat på 109 % eller vad det var... 212 slag i alla fall. Och jag är inte 14 år 😛 (226-åldern tänkte jag på)
Aja, jag har ju och jämföra med i alla fall!
Silva: jag är nog trög kanske men fattar inte så mkt av det här. Men när jag sprang sist hade jag toppat på 109 % eller vad det var... 212 slag i alla fall. Och jag är inte 14 år 😛 (226-åldern tänkte jag på)
Aja, jag har ju och jämföra med i alla fall!
Quote from Lotta W on 20 July 2007, 10:07Jenny, 226 - åldern är bara en god uppskattning: inget som stämmer exakt på varje kvinna.
Jenny, 226 - åldern är bara en god uppskattning: inget som stämmer exakt på varje kvinna.
Quote from Olof Robertson on 20 July 2007, 11:50Christer: jo, det är ju det jag menar. Det kan ju inte stämma alls på mig...
Christer: jo, det är ju det jag menar. Det kan ju inte stämma alls på mig...
Quote from Peter Eriksson on 21 July 2007, 20:44Inspireread av denna tråden gav jag mig ut för att springa 2000-talets första mil... Det gick inte jättesnabbt men jag tog mig runt i ett jämnt tempo och hade rejält med krafter kvar till sista kilometern... Just nu känns det riktigt bra och det känns int
Inspireread av denna tråden gav jag mig ut för att springa 2000-talets första mil... Det gick inte jättesnabbt men jag tog mig runt i ett jämnt tempo och hade rejält med krafter kvar till sista kilometern... Just nu känns det riktigt bra och det känns int
Quote from Funbeat user on 24 July 2007, 13:53Äntligen är milmonstret besegrat, dottern o jag har varit ute och besegrat monstret på 73 min, känner mig super nöjd. Känner att jag ska klara tjejmilen
Hurra vad jag är glad
Äntligen är milmonstret besegrat, dottern o jag har varit ute och besegrat monstret på 73 min, känner mig super nöjd. Känner att jag ska klara tjejmilen
Hurra vad jag är glad
Quote from Karolina Bergsten on 24 July 2007, 13:57Bra jobbat (t+)
Bra jobbat (t+)