Quote from Funbeat user on 28 June 2008, 18:38Richard, du får skylla dig själv. Har man sprungit under 2h på LL så ställs höga krav. Har man gjort sub 1:50 så ställs orimliga krav 🙂
Richard, du får skylla dig själv. Har man sprungit under 2h på LL så ställs höga krav. Har man gjort sub 1:50 så ställs orimliga krav 🙂
Quote from Funbeat user on 28 June 2008, 19:54Gå även in på marathon.se och kolla in Anders Szalkais träningsupplägg, mycket informativt om distanser, träningstyper mm....(t+)
Gå även in på marathon.se och kolla in Anders Szalkais träningsupplägg, mycket informativt om distanser, träningstyper mm....(t+)
Quote from Funbeat user on 28 June 2008, 20:43För mig stämmer inte Mc Millan kalkylatorn så bra när det gäller intervallfarter. Om jag matar in min bästa tid på fem km så får jag skitlångsamma farter att springa VO2-maxintervaller i och det blir knappt jobbigt. Min maxpuls är troligen 200 (högsta upp
För mig stämmer inte Mc Millan kalkylatorn så bra när det gäller intervallfarter. Om jag matar in min bästa tid på fem km så får jag skitlångsamma farter att springa VO2-maxintervaller i och det blir knappt jobbigt. Min maxpuls är troligen 200 (högsta upp
Quote from Funbeat user on 28 June 2008, 20:46Nej - för långsamma.
Nej - för långsamma.
Quote from Catharina Brattlin on 28 June 2008, 20:58Ah, Ni är för vältränade inom löpning, helt enkelt...;)
Jag upplever samma sak, fast i marathon.se:s kalkylprogram. Nu har jag ju bara halvmaralopp som referens och det blir säkert inte helt rätt, men att köra tröskelintervaller i långsammare fart än upp
Ah, Ni är för vältränade inom löpning, helt enkelt...;)
Jag upplever samma sak, fast i marathon.se:s kalkylprogram. Nu har jag ju bara halvmaralopp som referens och det blir säkert inte helt rätt, men att köra tröskelintervaller i långsammare fart än upp
Quote from Funbeat user on 29 June 2008, 08:40Aadu, jag har provat den farten på millopp, det funkar i två kilometer, resten av resan blir en näradödenupplevelse. Aldrig mer.
Leif, det var min 15 km tid som knappades in.
Aadu, jag har provat den farten på millopp, det funkar i två kilometer, resten av resan blir en näradödenupplevelse. Aldrig mer.
Leif, det var min 15 km tid som knappades in.
Quote from Funbeat user on 29 June 2008, 11:46Tack Frida, sett sidan förut men hade inte adressen.
Flandria:
"Snabbdistansfart är tröskelfart, dvs något långsammare än hastigheten du har på ett 10K lopp. Marafart är just farten du håller på marathon, vilket är långsammare än snabbdistansfarten. Dis
Tack Frida, sett sidan förut men hade inte adressen.
Flandria:
"Snabbdistansfart är tröskelfart, dvs något långsammare än hastigheten du har på ett 10K lopp. Marafart är just farten du håller på marathon, vilket är långsammare än snabbdistansfarten. Dis
Quote from Funbeat user on 29 June 2008, 12:13Ling-L: det är inget problem, det är en fördel! Men jag vet: "still confused but on a higher level"
Ling-L: det är inget problem, det är en fördel! Men jag vet: "still confused but on a higher level"
Quote from Funbeat user on 29 June 2008, 12:24😀
Jo, frågan är bara hur " to cut out the BS ..."Och jag tycker det är lite fantastiskt att hänvisa till någons marafart i ett program som också vänder sig till de som bara ska springa fem km ... eller som jag 10 km ...
😀
Jo, frågan är bara hur " to cut out the BS ..."
Och jag tycker det är lite fantastiskt att hänvisa till någons marafart i ett program som också vänder sig till de som bara ska springa fem km ... eller som jag 10 km ...
Quote from Funbeat user on 29 June 2008, 12:24här kommer ytterligare en länk för uträkning
http://www.runningforfitness.org/calc/rp.php?metres=10000&hr=&min=48&sec=0&age=32&gender=F&Submit=Calculate
här kommer ytterligare en länk för uträkning
http://www.runningforfitness.org/calc/rp.php?metres=10000&hr=&min=48&sec=0&age=32&gender=F&Submit=Calculate