Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMin "marathon-fart"?
You need to log in to create posts and topics.

Jag måste bara fråga eftersom jag undrat en tid, är det så att dessa tabeller gäller för att bibehålla tempot eller för att förbättra sina tider. Då tänker jag främst på förslagen till km tiderna. Strävar ju trots allt efter att springa snabbare.

Nu när jag läser mitt inlägg ser jag att jag skrivit fel, skrev långsammare istället för snabbare. Alltså, jag får knappt 185 i puls om jag kör 5 sekunder snabbare/1000m än vad kalkylatorn anger som snabbast fart att springa i för en långskubbare på 1000

Tja Allie, det visar väl snarare att du har fallenhet för fart om du inte får upp pulsen trots att du springer snabbare än McMillans farter. Antagligen skulle du kunna bli snabbare med inte för mycket träning. Svårt att sia om hur du skall träna eftersom

Jomen jag får också ångest inför "VO2-maxintervaller" (det blir ju inte det för mig) och jag blir besviken nästan varje gång eftersom jag inte får upp pulsen tillräckligt högt! Tycker mycket bättre om korta intervaller på 200-300 meter, det är kul och int

Jag brukar springa rätt mycket snabbdistans i tröskelfart. Kanske ska skippa det då till förmån för snabbare pass.

Jo, men du får inte glömma att du, rent biomekaniskt måste lära dig att springa snabbare. Om du kör på ett tag till så kommer du kunna springa ännu snabbare och då kommer också pulsen öka. Skitsvårt, jag vet men det är den hårda sanningen. Man flaxar som

Flaxar och vinglar tror jag inte att jag gör, men mitt löpsteg är nog ingen vacker syn. Det ska tydligen vara för lågt, mer passande för längre distanser, som jag inte är intresserad av. Får bättre steg av korta intervaller och stegringslopp, så jag ska s

Tycker som G-man, sen tycker jag du ska träna utan pulsklocka resten av året.

Tack för tipsen och uppmuntran, hörrni! 🙂 Precis vad jag behöver nu när jag är besviken på mina resultat.

För mig stämmer varken de på runningforfitness.org eller McMillan särskillt väl. Om jag knappar in min tid från senaste milloppet (46:53, tillika pers) så får jag alldeles för långsamma tider på de korta distanserna men alldeles för snabba på längre sträc