Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

-24 grad C å jag joggade ett mindre 4-km pass. Näsan å kinderna kändes av...men otroligt lågt tempo samt massa kläder fixade det toppenfint. OBS vindstilla!?

Körde tävling i lånrientering igår, 10,85 km. -26 vid starten men "bara" - 25 vid målet. Frös fruktansvärt om händerna första 3 men sen helt OK. Frös dock inte om fötterna, Icebug-skor. Tur är ju att det inte går så fort vid orientering, inte för mig i al

Klämmer in ett inlägg när det ändå talas om kyla...
Löpte igår ett pass på 6,6km i -23 grader. Tyckte det kändes helt ok - jag hade rätt kläder.
Sen fick jag nästan skäll av en kollega som sa att det var ganska farligt att andas in så kall luft. Man kan b

Airtrim är säkert jättebra men jag tycker att kroppen borde säga ifrån om det inte är bra för den att springa i kyla. Om man klär på sig ordentligt och testar lite lugnt så är det nog ingen fara.

Det var -34 när jag åkte skidor från sälen till mora, nog gick det bra. Så kör på du!

När jag var liten och skulle gå till skolan så var det minsann så kallt att man var tvungen att kissa innan man gick ut för annars frös kisset i urinblåsan. 0.01 grader över absoluta nollpunkten har jag för mig (det lilla helium som finns i atmosfären kon

Tobias har helt rätt i att "kroppen säger ifrån om det inte är bra för den att springa i kyla om det är för låg temperatur". Jag har inte prövat Airtrim, men i stället Lungplus, och den duger långt ner i graderna. Nu tycks vi ju dessutom få varmare väder,

Det gick ett maratonlopp här i Finland på trettondagen ... i 25 graders kyla.

31 personer sprang helmaraton, 26 stycken sprang halvan ... (H)

Man kan få köldastma om man är FÖR tuff. Marathon.se rekommenderar en gräns vid ca 20 grader utan andniingsskydd.

Har fått mkt motstånd av bekanta när jag berättar att jag springer i -20. Lite märkligt kanske att få motstånd av norrlänningar tycker jag som ska vara vana vid kalla temperaturer 🙂
Mot för en annan som kommer från betydligare varmare breddgrader.

Jag