Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMorgon eller kvällsträning?
You need to log in to create posts and topics.

Japp, Isabellah var det rätta svaret: http://www.isabellah.se/?page_id=253

Jag har lätt att vakna på morgonen och har alltid varigt mentalt allert på morgonen. det var tex. bästa tiden för mig att lösa de knivigaste problemen medan jag pluggade.

Men träna funkar inte på morgonen. Jag får helt enkelt inte upp pulsen och jag känn

Min knäppaste träning var när jag vaknade kl 04 en morgon för flera år sedan. Det var inte vinter, men jag minns inte riktigt när det var.

Snabb frukost, sedan åkte jag (bil) till Ursviks motionsgård.

Med pannlampa på huvudet sprang jag sedan ett varv p

Hade också en period då jag var tidigt i Ursvik och sprang innan jobbet.
Hade jag tur hittade jag och väckte rådjuren på min runda. De brukade stå och sova i gränsen mellan äng och skog. Vid ett tillfälle sprang jag mellan dem. De bara tittade på mig utan

Rolle

Det var nog en kraftig överskattning av rådjurens mentala förmåga. Dummare djur har jag nästan aldrig sett (skulle vara men förra hund då).

Stefan, varför skulle det vara en överskattning? Visserligen, rådjuren var nog inte riktigt säkra på vad Rolle var för något (en löpare) men klart som korvspad visste de att han inte var farlig. En djurart överlever inte länge om den inte lär sig att se s

Vi har dovhjortar på Björnön här i Västerås. Flera gånger när jag har kommit springande så har de nöjt sig med att hoppa av motionsspåret för att släppa förbi mig. Så helt korkade kan de inte vara.

Habituering.

Jag har haft ett rådjur som tamdjur under dess uppväxt - och jag vill nog säga att dom är inte alls dumma men extremt reflex/instinkts-styrda. I det nämnda fallet tror jag att dess instinkt sa dom att det var bättre att stå stilla och hoppas på icke-upptä

Och de hade nog stått exakt lika stilla om du kom med gevär.