Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 22:53Tack Mikael Forsström för bilden på den mänskliga dygnsklockan. Trots att jag själv är biologist är jag en dålig sådan i de flesta bemärkelser, enär jag kliver upp klockan 12 och går och lägger mig 04. 🙁
Tack Mikael Forsström för bilden på den mänskliga dygnsklockan. Trots att jag själv är biologist är jag en dålig sådan i de flesta bemärkelser, enär jag kliver upp klockan 12 och går och lägger mig 04. 🙁
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 22:56🙂 Bilden såg astrologisk ut, så jag kanske hoppade över den ltie väl kvckt.
Men för mig skulle det kännas konstigt att starta en tävling på eftermiddagen. Undrar om inte det mentala väger över ev. biologiska faktorer.
🙂 Bilden såg astrologisk ut, så jag kanske hoppade över den ltie väl kvckt.
Men för mig skulle det kännas konstigt att starta en tävling på eftermiddagen. Undrar om inte det mentala väger över ev. biologiska faktorer.
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 23:00Du har nog en poäng där Magnus. Trots att jag entydigt är en "nattmänniska", och gärna skulle delta i tävlingar som började typ 22, så skulle det kanske kännas konstigt eftersom man är invand med att olika tilldragelser (vad det nu än må vara) startar i j
Du har nog en poäng där Magnus. Trots att jag entydigt är en "nattmänniska", och gärna skulle delta i tävlingar som började typ 22, så skulle det kanske kännas konstigt eftersom man är invand med att olika tilldragelser (vad det nu än må vara) startar i j
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 23:44Krister:
Jag föredrar att träna före lunch, inte samtidigt (H), och vill man äta lunch senast runt 12, så blir 10:30 aldeles utmärkt. Att träna 12 och sedan äta som det blir på onsdagar (crossfit) leder ofta till att man får ta det väldigt vackert direkt
Krister:
Jag föredrar att träna före lunch, inte samtidigt (H), och vill man äta lunch senast runt 12, så blir 10:30 aldeles utmärkt. Att träna 12 och sedan äta som det blir på onsdagar (crossfit) leder ofta till att man får ta det väldigt vackert direkt
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 07:51En dygnsrytm som passar mig är den thomasianska. I morse när jag var ute en kort sväng http://connect.garmin.com/activity/65050958 så gick det inte så fort, men det går säkert fortare på onsdag.
Förberedelser och motivation kan göra susen på prestationen
En dygnsrytm som passar mig är den thomasianska. I morse när jag var ute en kort sväng http://connect.garmin.com/activity/65050958 så gick det inte så fort, men det går säkert fortare på onsdag.
Förberedelser och motivation kan göra susen på prestationen
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 09:23Träna är en sak. Jag kan tänka mig att träningen gör lika stor nytta oavsett om den går lite trögt eller ej beroende på tid på dygnet.
Men när man tävlar så har vi olika tider på dygnet då vi fungerar som bäst. Vanligast verkar vara att ha en topp under
Träna är en sak. Jag kan tänka mig att träningen gör lika stor nytta oavsett om den går lite trögt eller ej beroende på tid på dygnet.
Men när man tävlar så har vi olika tider på dygnet då vi fungerar som bäst. Vanligast verkar vara att ha en topp under
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 11:36Den träning som blir av är den bästa - sen kan man börja fundera på att optimera...
Själv tycker jag man kan hitta flera bra tidpunkter för träning, lite beroende på vilken typ av pass man är ute efter. Skulle då tala för det där tjusiga schemat...
Samt
Den träning som blir av är den bästa - sen kan man börja fundera på att optimera...
Själv tycker jag man kan hitta flera bra tidpunkter för träning, lite beroende på vilken typ av pass man är ute efter. Skulle då tala för det där tjusiga schemat...
Samt
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 11:58Att träna på morgonen behöver ju inte betyda att man avstår kvällspasset. Här är ett träningsprogram att låta sig inspireras av:
BILD:http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_32/32040000-32049999/640x480/32049670.jpg?0
Gissa vems!
Att träna på morgonen behöver ju inte betyda att man avstår kvällspasset. Här är ett träningsprogram att låta sig inspireras av:
BILD:http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_32/32040000-32049999/640x480/32049670.jpg?0
Gissa vems!
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 12:47Herregud vilken veckoplanering, man hinner ju inte ha ett liv! Studier, mat, barn/partner, resor till från t.ex studier/övrigt - hur får man in alla (enligt mig) viktiga aspekter på livet om man tränar så mycket! Jag förstår inte (#)
Herregud vilken veckoplanering, man hinner ju inte ha ett liv! Studier, mat, barn/partner, resor till från t.ex studier/övrigt - hur får man in alla (enligt mig) viktiga aspekter på livet om man tränar så mycket! Jag förstår inte (#)
Quote from Funbeat user on 25 January 2011, 13:11Personen som har det där träningsupplägget har en tvååring hemma och verkar vara nöjd med livet i övrigt.
Personen som har det där träningsupplägget har en tvååring hemma och verkar vara nöjd med livet i övrigt.