Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMorgon eller kvällsträning?
You need to log in to create posts and topics.

Bästa sättet att förbereda sig för olika tävlingar är att vara förberedd på alla olika väderlekar. Alltså bör man ut och träna i olika väderlekar.

Det finns ju tävlingsstarter som går allt mellan ottan & natt. Skulle inte samma resonemang kunna gälla för

Det var väl inte så jättekonstigt träningsschema?
Mitt såg ut så här förra veckan:

Må Fm: Långpass löpning
Må Em: Gympa, Funk Styrka
Ti Fm: Simning
Ti Em: Löpning snabbdist
On Em: Uppv jogging
On Em: Gympa, Funk. Styrka
On Em: Löpning intervaller
To Em:

Mikael:
Vet inte om du tog illa upp av min kommentar, men det var verkligen inte menat som något negativt! Jag försökte mest uttrycka att jag personligen inte förstår hur personer med sådana scheman gör, dock tror jag till fullo att de lyckas! Jag erkänne

Nä, Jackie. Jag tror att de allra flesta tycker att det där träningsprogrammet är orealistiskt sett från sitt eget privatliv och vilka möjligheter det erbjuder. Det gäller även mig.

Just det här programmet tillhör en högaktuell och mycket framgångsrik sv

Ja, det såg halvprofessionellt ut och långdistans, så spontant tänkte jag Isabellah eller Salkai. Isabellah då misstänker jag.

Men har ju stått på andra ställen att hon tränar kl 6 och 9 alltså morgon och fm och inte förmiddag och eftermiddag. Då får man ju nästan hela dagen över till familjen och annat när man duschat efter dagens andra pass och klockan är 11.

Kan man som vanli

Ett jobb där man kan träna eftermiddag och kväll skulle väl också funka...

Före hämtning från dagis och efter att barnen lagt sig, typ. Kanske till och med löpträna/cykla på väg från jobbet.

Åhhh, ser helt underbart ut. Kan du göra om så att det blir en vilo dag samt ca, 3 pass om dagen, varierat så är det ju perfekt!!!! 😀

Vad lite träning det var i den veckan.

Har just börjat på Friskis i Örnsköldsvik, och har gått på en del pass på lunchen. Det tycker jag är suveränt! Jag äter något lättare innan jag kilar dit, och äter resterande lunch framför datorn då jag kommer tillbaka. Det får i alla fall mig att hålla m