Quote from Lena O on 21 July 2010, 14:48inte så många som ha HP sauces på sina pommes heller
inte så många som ha HP sauces på sina pommes heller
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 15:02mums
mums
Quote from Johan Lindhoff on 21 July 2010, 17:14Stopp och väjningsplikt är tydligt markerat i cykelbanan/på vägen. Inga oklarheter som i Sverige. Verkar inte vara så mycket svettopendlare.
Stopp och väjningsplikt är tydligt markerat i cykelbanan/på vägen. Inga oklarheter som i Sverige. Verkar inte vara så mycket svettopendlare.
Quote from Lars Ekegård on 21 July 2010, 19:01Konstaterar att ingen har hjälm i Holland.
Konstaterar att ingen har hjälm i Holland.
Quote from Alexander Klippenberg on 21 July 2010, 20:48Artikel i DN
Inte så upplyftande för oss som cyklar kanske.....
Om hälften av alla bilresor i Sthlm under 5 km gjordes med cykel, skulle det påverka biltrafiken med futtiga 0,3%"Cyklar kan inte minska biltrafiken"
"Cyklar kan inte ersätta bilar. Även
Artikel i DN
Inte så upplyftande för oss som cyklar kanske.....
Om hälften av alla bilresor i Sthlm under 5 km gjordes med cykel, skulle det påverka biltrafiken med futtiga 0,3%
"Cyklar kan inte minska biltrafiken"
"Cyklar kan inte ersätta bilar. Även
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 20:50Varför inte fundera på ifall 75% av alla resor under 25 km gjordes med cykel?
Varför inte fundera på ifall 75% av alla resor under 25 km gjordes med cykel?
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 21:00Glöm inte bort att biltrafik är något bra. Lätt att glömma det när skygglapparna stramas åt efter möten med enskilda bilistpuckon. Och bilismen behöver inte minskas för att det ska underlättas för cyklister, tänk inte fel nu.
Glöm inte bort att biltrafik är något bra. Lätt att glömma det när skygglapparna stramas åt efter möten med enskilda bilistpuckon. Och bilismen behöver inte minskas för att det ska underlättas för cyklister, tänk inte fel nu.
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 21:32Håller med David där; varför förutsätta att man inte kan cykla längre än 5 km?
Håller med David där; varför förutsätta att man inte kan cykla längre än 5 km?
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 21:41Läs undersökningen.
Läs undersökningen.
Quote from Lena O on 21 July 2010, 21:47citat: Cyklar kan inte ersätta bilar. Även om hälften av alla kortare bilresor fördes över till cykel, skulle det inte ge någon särskilt stor effekt på biltrafiken i Stockholms innerstad.
Vad är det för typ av ärenden de som kör i innerstaden har?
Lastbi
citat: Cyklar kan inte ersätta bilar. Även om hälften av alla kortare bilresor fördes över till cykel, skulle det inte ge någon särskilt stor effekt på biltrafiken i Stockholms innerstad.
Vad är det för typ av ärenden de som kör i innerstaden har?
Lastbi