Quote from Rasmus Olsson on 21 July 2010, 22:27Gazzah, det där var en åsikt, inte en sanning. Har för mig att den sanningen sågades av flera trafikexperter. Att fler som cyklar visst ger effekt på trafiken.
Gazzah, det där var en åsikt, inte en sanning. Har för mig att den sanningen sågades av flera trafikexperter. Att fler som cyklar visst ger effekt på trafiken.
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 22:30De har enbart tittat på trafik innanför tullarna.
De har enbart tittat på trafik innanför tullarna.
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 22:53Är det inte enklare att ta med cykeln på tågen i Holland än det är på SL i Stockholm?
Är det inte enklare att ta med cykeln på tågen i Holland än det är på SL i Stockholm?
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 23:05Det finns, vad jag vet, en hyfsat seriös undersökning av försöka ersätta biltrafik med cykeltrafik så jag litar mest på den. Kan någon bidra med andra, liknande, undersökningar som ger annat resultat?
Det verkar rimligt att anse det naivt att försöka ers
Det finns, vad jag vet, en hyfsat seriös undersökning av försöka ersätta biltrafik med cykeltrafik så jag litar mest på den. Kan någon bidra med andra, liknande, undersökningar som ger annat resultat?
Det verkar rimligt att anse det naivt att försöka ers
Quote from Lena O on 22 July 2010, 07:21Bruse: Jo det vet jag, vill bara lägga ut citatet från sidan ifall någon inte orkade öppna den. En ganska fånig påstående eftersom precis som David sade ha de enbart tittat innanför tullarna, och jag tror inte heller att det är så mycket man kan göra åt d
Bruse: Jo det vet jag, vill bara lägga ut citatet från sidan ifall någon inte orkade öppna den. En ganska fånig påstående eftersom precis som David sade ha de enbart tittat innanför tullarna, och jag tror inte heller att det är så mycket man kan göra åt d
Quote from Rasmus Olsson on 22 July 2010, 08:22Det säger ju sig själv, att en cyklist på en cykel tar mindre plats en en bilist i en bil.
Gissar att artikeln är understöd av Stockholms Handelskammare, de är emot allt som inte är privatbilism. De är emot miljövänliga kapacitetsstarka spårvagnar, de är
Det säger ju sig själv, att en cyklist på en cykel tar mindre plats en en bilist i en bil.
Gissar att artikeln är understöd av Stockholms Handelskammare, de är emot allt som inte är privatbilism. De är emot miljövänliga kapacitetsstarka spårvagnar, de är
Quote from Lena O on 22 July 2010, 09:31ah men då har de inte länge kvar på tronen då! 😉
ah men då har de inte länge kvar på tronen då! 😉
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 09:50Gazzah,
Nu gav du ju exempel på något helt annat än "ett äckligt synsätt". Språket är rikare än du tror. Det fyller mig med äckelkänslor när jag ser hur personer tar sig friheter på andra stackares bekostnad, förtryck (om än i liten skala) är äckligt att
Gazzah,
Nu gav du ju exempel på något helt annat än "ett äckligt synsätt". Språket är rikare än du tror. Det fyller mig med äckelkänslor när jag ser hur personer tar sig friheter på andra stackares bekostnad, förtryck (om än i liten skala) är äckligt att
Quote from Lena O on 22 July 2010, 11:23Fredrik: Sammansättning av dessa två ord i den mening du hade var löjlig. Jag ryser när jag läsa dina inlägg ... Något Hannibal Lecter över det hela
Fredrik: Sammansättning av dessa två ord i den mening du hade var löjlig. Jag ryser när jag läsa dina inlägg ... Något Hannibal Lecter över det hela
Quote from Anders Wallerstedt on 25 July 2010, 23:23Bränslepriset är för lågt helt enkelt.
25kr/lit så kan nog fler tänka sig cykla lite längre.
Bränslepriset är för lågt helt enkelt.
25kr/lit så kan nog fler tänka sig cykla lite längre.