Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 15:50Fredrik G,
Jo, det funkar hyfsat men skulle kanske kunna bli bättre om allas olika preferenser tilläts i högre grad. Det kan ju också vara så att de som är intresserade av att cykla i stan är en liten obskyr samling, ett udda särintresse, som inte ska få
Fredrik G,
Jo, det funkar hyfsat men skulle kanske kunna bli bättre om allas olika preferenser tilläts i högre grad. Det kan ju också vara så att de som är intresserade av att cykla i stan är en liten obskyr samling, ett udda särintresse, som inte ska få
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 16:49Lite OT: "mattflykt" ... har inte hört ordet förrut. Kan du skriva ett par rader om vad det betyder?
Lite OT: "mattflykt" ... har inte hört ordet förrut. Kan du skriva ett par rader om vad det betyder?
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 16:56Det är ju ingen hemlighet att städer är utformade efter privatbilism och att folk skolas in i att varje hushåll ska ha en egen bil. Därför är det inte så konstigt att många tycker att bilen i många fall är smidigast.
Men jag ser inget egenvärde i att åka
Det är ju ingen hemlighet att städer är utformade efter privatbilism och att folk skolas in i att varje hushåll ska ha en egen bil. Därför är det inte så konstigt att många tycker att bilen i många fall är smidigast.
Men jag ser inget egenvärde i att åka
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 17:08Fredrik N: Bruses kommentar om vapen, barnaga och narkotika var synnerligen relevant. Du verkar ha lite svårt att bestämma dig. Ibland vill du att alla ska ha full frihet att leva som de vill, ibland vill du ha stränga straff för dem som inte lever efter
Fredrik N: Bruses kommentar om vapen, barnaga och narkotika var synnerligen relevant. Du verkar ha lite svårt att bestämma dig. Ibland vill du att alla ska ha full frihet att leva som de vill, ibland vill du ha stränga straff för dem som inte lever efter
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 17:18Daniel,
Mattflykt kommer ju från brottningen. I forumsammanhang kan det väl enklast beskrivas som att en skribent söker komma bort från sakfrågan. Det hade ju t ex kunnat vara lätt att få en babblig och engagerad person som undertecknad att följa med bort
Daniel,
Mattflykt kommer ju från brottningen. I forumsammanhang kan det väl enklast beskrivas som att en skribent söker komma bort från sakfrågan. Det hade ju t ex kunnat vara lätt att få en babblig och engagerad person som undertecknad att följa med bort
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 17:19Gunnar,
Kan du utveckla ditt påstående med några konkreta exempel?
Gunnar,
Kan du utveckla ditt påstående med några konkreta exempel?
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 17:38Ja, jag måste säga ... det är långt ifrån alltid att Fredrik och jag håller med varandra, men jag känner inte igen något som Fredrik har sagt i Gunnars beskrivning.
Hela diskussionen är lite befängt. Bilar finns. Om man inte tycker om dem är det bara att
Ja, jag måste säga ... det är långt ifrån alltid att Fredrik och jag håller med varandra, men jag känner inte igen något som Fredrik har sagt i Gunnars beskrivning.
Hela diskussionen är lite befängt. Bilar finns. Om man inte tycker om dem är det bara att
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 18:41– Det går bilvägar genom i stort sett alla delar av alla städer. Bilvägarna går längs huvudgatorna och parkering är lätt tillgänglig. Hur mycket yta av staden utgörs av antingen bilvägar eller parkering egentligen? Jämför gärna detta med hur cykelbanenäte
– Det går bilvägar genom i stort sett alla delar av alla städer. Bilvägarna går längs huvudgatorna och parkering är lätt tillgänglig. Hur mycket yta av staden utgörs av antingen bilvägar eller parkering egentligen? Jämför gärna detta med hur cykelbanenäte
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 19:44---
Jämför gärna detta med hur cykelbanenäten är strukturerade. De tar omvägar vid smågator och kan plötsligt ta slut utan vidare hänvisning.
---Ytterligare ett argument för att cykelbanor borde avvecklas. Eftersom bilnätet är så genomarbetat är det nat
---
Jämför gärna detta med hur cykelbanenäten är strukturerade. De tar omvägar vid smågator och kan plötsligt ta slut utan vidare hänvisning.
---
Ytterligare ett argument för att cykelbanor borde avvecklas. Eftersom bilnätet är så genomarbetat är det nat
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 20:33Tobias B,
Nja, jag tycker nog inte att det är att skola in i bilism. Lika lite som jag ser alla byggnader som ett tecken på att vi skolas in att bo i hus. Alla hus kan ju vara ett tecken på att de anses aningen fiffigare än grottor. Och inte heller kan ja
Tobias B,
Nja, jag tycker nog inte att det är att skola in i bilism. Lika lite som jag ser alla byggnader som ett tecken på att vi skolas in att bo i hus. Alla hus kan ju vara ett tecken på att de anses aningen fiffigare än grottor. Och inte heller kan ja