Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 21:48Fredrik N: Jag tänkte på ditt förslag i en tidigare diskussion om hur man ska behandla folk som skräpar ner på gatan.
Jag tror att du i själva verket tycker att lagar och t.o.m. en del förbud behövs. Frågan är bara hur du tycker att lagarna ska stiftas,
Fredrik N: Jag tänkte på ditt förslag i en tidigare diskussion om hur man ska behandla folk som skräpar ner på gatan.
Jag tror att du i själva verket tycker att lagar och t.o.m. en del förbud behövs. Frågan är bara hur du tycker att lagarna ska stiftas,
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 22:22Gunnar,
Du har fortfarande på din lott att styrka ditt tidigare påstående. Gör du inte det kan vi nog se ditt yttrande som typ materialiserande av hjärnspöke.Försöker du låtsas som att jag är emot lagar så är du än mer snett ute, ungefär libertarian och
Gunnar,
Du har fortfarande på din lott att styrka ditt tidigare påstående. Gör du inte det kan vi nog se ditt yttrande som typ materialiserande av hjärnspöke.
Försöker du låtsas som att jag är emot lagar så är du än mer snett ute, ungefär libertarian och
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 22:57Har mycket med cykling att göra detta. Ni har tappat tråden
Har mycket med cykling att göra detta. Ni har tappat tråden
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 23:45Linköpings kommun har en cykelplan för åren 2008-2028.
http://www.linkoping.se/Global/Trafik%20och%20resor/Gemensamt/Policyer%20och%20riktlinjer/Cykelplan%202008.pdf
I den uttrycks att "Ambitionen är att Linköping ska bli den bästa cykelstaden i Europa"
Linköpings kommun har en cykelplan för åren 2008-2028.
I den uttrycks att "Ambitionen är att Linköping ska bli den bästa cykelstaden i Europa"
Quote from Lena O on 27 July 2010, 11:44Klockren Bruse:
Det är bara att kika på vilken storstad som helst och man fatta att de inte är byggde för bilar. City of London är en tydlig exempel.
Att påstår annat är att blunda för verkligheten.
En re-think är i stort behov.
Förbjuda privata bilister
Klockren Bruse:
Det är bara att kika på vilken storstad som helst och man fatta att de inte är byggde för bilar. City of London är en tydlig exempel.
Att påstår annat är att blunda för verkligheten.
En re-think är i stort behov.
Förbjuda privata bilister
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 12:00Om man ser på vad som har hänt i Köpenhamn det senaste året eller två, så visar det ganska tydligt på att viljan att cykelpendla finns hos människor. Det har varit en explosionsartad ökning av dagliga cykelpendlare. Man har breddat cykelfilerna på bekost
Om man ser på vad som har hänt i Köpenhamn det senaste året eller två, så visar det ganska tydligt på att viljan att cykelpendla finns hos människor. Det har varit en explosionsartad ökning av dagliga cykelpendlare. Man har breddat cykelfilerna på bekost
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 12:07Nu ska vi testa att addera lite logik, kanske/troligtvis kommer den visa hur naken såväl kejsare som narrar är.
Ett påstående (inte alls belagt) är att städerna inte är byggda för bilar och därför ska biltrafik där förbjudas.
Något väldigt många här anser
Nu ska vi testa att addera lite logik, kanske/troligtvis kommer den visa hur naken såväl kejsare som narrar är.
Ett påstående (inte alls belagt) är att städerna inte är byggda för bilar och därför ska biltrafik där förbjudas.
Något väldigt många här anser
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 12:18Inte alls belagt? Har du varit i London någon gång?
Inte alls belagt? Har du varit i London någon gång?
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 12:49Andrew,
Du menar att bara för att du anser det vara segt och trassligt att köra bil i en stad så är det ett faktum att städer inte är byggda för bilar? Och lösningen är att förbjuda biltrafik?
Undrar då vad som sker när någon anser att städer inte är bygg
Andrew,
Du menar att bara för att du anser det vara segt och trassligt att köra bil i en stad så är det ett faktum att städer inte är byggda för bilar? Och lösningen är att förbjuda biltrafik?
Undrar då vad som sker när någon anser att städer inte är bygg
Quote from Funbeat user on 27 July 2010, 12:52Snacka om mattflykt
Snacka om mattflykt